"بيمه مهريه" از نگاه يک وکيل دادگستري

يك وكيل دادگستري طلاق‌هاي آسان را يكي از آسيب‌هاي بيمه مهريه دانست و گفت:در صورت اجرا شدن اين طرح بسياري از بانوان درصدد اجرا گذاشتن مهريه خود برمي‌آيند چراكه در سالهاي اخير نوع رويكرد جامعه زنان به مقوله مهريه تغيير كرده است.

"محسن بزرگي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران در واكنش به بحث "بيمه مهريه زنان" در جهت كاهش زندانيان معسر اظهار داشت: در ابتدا مي‌بايست بررسي شود كه آيا چنين بيمه‌اي قابليت پايدار ماندن و اجرا شدن را داراست يا خير.

وي طلاق‌هاي آسان را يكي از آسيب‌هاي بيمه مهريه دانست و  گفت:در صورت اجرا شدن اين طرح بسياري از بانوان درصدد اجرا گذاشتن مهريه خود برمي‌آيند چراكه در سالهاي اخير نوع رويكرد جامعه زنان به مقوله مهريه تغيير كرده است.

اين حقوقدان با اشاره به يكي از فوايد بيمه مهريه گفت: از طرفي اين بيمه به نوعي استرس و مشكلات آقايان را كاهش مي‌دهد لذا  چنانچه قرار باشد زندگي مشتركي به نقطه پايان برسد بهتر است مبلغي براي زوجه در نظر گرفته شود تا به نوعي جبران فرصت‌هاي از دست رفته عمر او باشد.

گفتني است؛مدیر سياسي فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درتشريح پيشنهاد "بيمه شدن مهريه زنان" از سوي مركز، گفت: براساس اين پيشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالي خود از ابتداي ازدواج، مبالغي را به صورت تدريجي به عنوان بخشي از مهريه براي زن پس‌انداز مي‌كند.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: بزرگی ، بیمه ، مهریه ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار