راشاتودی گزارش داد

شهری آخرالزمانی با قوانین قرون وسطایی

با شیوع تفکرات آخرالزمانی و ترس از پایان جهان و مرگ ، عده ای به اصطلاح خود به فکر دور شدن از خطرات هستند. مقاله زیر روایت راشاتودی به نقل از آسوشیتدپرس است از عده ای از عاشقان اسلحه که در آیداهو میخواهند "کلونی آخرالزمانی"(!) خود را بناکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، آیا دوست دارید در زمان سفر کنید ؟ آیداهو در آمریکا می خواهد چنین سفری را تجربه کند . گروهی از کسانی که به اصطلاح خود از دست بلایای آخر الزمان فراری هستند و میخواهند در فجایع و بلایایی مثل پایان جهان خود را زنده نگه دارند ، در نظر دارد دژی قرون وسطایی و بزرگ در آیداهو بسازند که در آن ، ساکنان بتونند هر نوع سلاحی را که بخواهند داشته باشند  وعلیه هر حمله ای به دژ مقاومت کنند .

این قلعه احتمالاً در جنگل پانهاندل درآیداهو ساخته خواهد شد که در 70 مایلی جنوب شرقی اسپوکان در واشینگتن قرار دارد . عده کمی در حدود 9 هزار نفر دراین جا زندگی می کنند اما به نظر می رسد با آمدن آخرالزمانی ها به آنجا جمعیت ، حداقل دو برابر شود .

این شهر کوچک که سیتادل نام خواهد گرفت گنجایش 7 هزار نفر را خواهد داشت . این قلعه شامل خانه های زیاد ، یک مدرسه و یک کارخانه اسلحه سازی خواهد بود . کلاً مردم آیداهو عاشق اسلحه اند ، به همین دلیل این ترس وجود دارد که قانون منع سلاح که توسط دولت فدرال پیشنهاد شده است باعث خرید هرچه بیشتر سلاح توسط مردم آیداهو قبل از رسمی شدن این قانون شود .

اما نکته جالب اینجاست که موسسان این قلعه قانونی گذاشته اند مبنی بر اینکه اسلحه AR-15 و انواع دیگر سلاح ها برای جلوگیری از نابودی کلونی اجباری است . چون سلاح AR-15 از نظر دولت و همچنین قانون سال 1994 کنگره ممنوع است و کم پیدا می شود ، خود کلونی قرار است کارخانه ای برای تولید این اسلحه بسازند .

ساکنان موظفند هرجای قلعه که می روند یک اسلحه کوچک کمری هم داشته باشند.

در وبسایت این جمعیت آمده است که طرفداران مارکسیسم ، سوسیالیسم ، لیبرالیسم و جمهوریخواهان حق عضویت دراین اجتماع را ندارند . چون با روح و سبک زندگی این جمعیت در تضاد هستند .

موسسان این اجتماعی آن را جامعه ای آزاد می نامند که رهبری ندارد و به جای آن میزبان گروه هایی آزاد با حقوق مساوی است  وهرکدام از این گروه ها ، مهارتهای خاص و تجربیات خود را باید به دیگر اعضا هدیه بدهد . اینها چیزهایی است که کریستین کرودین که یک تبهکار تحت تعقیب و البته از موسسان کلونی است به آسوشیتدپرس می گوید .

چنین ایده ها و یا به عبارت دیگر ساختن چنین کلونی هایی درمیان دیگر گروه های آمریکائی که مخالف جریان حاکم سیاسی ویا مخالف وضعیت کنونی اجتماعی آمریکا هستند زیاد به چشم می خورد .اخیراً مدیر یک تلویزیون دست راستی آمریکائی به نام "گلن بک" از پروژه ای پرده برداشت که در آن ساخت یک اجتماع خودکفا به نام استقلال آمریکا پیش بینی شده است . قرار است این جامعه آرمان شهری از بقیه آمریکا فاصله بگیرد و بنا به نظر بک ، قرار است از پروپاگاندای حاکم بر آمریکا که مردم این کشور به آن خو گرفته اند ، کاملاً دور باشد .

مارک پوشاک سخنگوی یک جمعیت مبارزه با فقر می گوید از وقتی باراک اوباما برای اولین بار وارد کاخ سفید شد افراد بسیاری از جمله گروه های ملی گرا و میهن پرست ، علاقه خود را برای ساختن آرمان شهرها نشان داده اند . اما بسیاری از این ایده ها منبی بر ساختن کلونی های دور از اجتماع مردم ، به حقیقت نمی پیوندد و کسانی که ساختن این قلعه ها را نویدمی دهند کمتر به فکر ساختن آنها می افتند.

او به آسوشیتدپرس گفته است که کسانی که چنین ایده هایی دارند مثل بچه های 12 ساله اند که به فکر ساختن یک خانه درختی و یا یک تونل زیرزمینی هستند . آنها همان قدر بچه گانه فکر می کنند . 

اما قضیه سیتادل انگار کمی فرق می کند . چون آنها سخت به فکر جمع آوری پول هستند . حتی بسیاری از مردم سهم 208 دلاری ابتدایی خود را برای عضویت و زندگی در این قلعه پرداخت کرده اند . 

اگرچه ساخت وساز دراین قلعه آغاز شده است ، ولی بانیان قلعه فقط چند کیلومتر از زمین مورد نظر را خریده اند و برای خرید بقیه زمین در تلاشند .

درحالیکه تنها چند صد نفر جمع شده اند تا این قطعه را بسازند ، مردم آیداهو نسبت به سرانجام این کلونی بدبین هستند ، مخصوصاً به قسمت حمل ونگهداری اسلحه آن. مردم آیداهو میگویند آنها برای چه و علیه چه کسی در حال انبار کردن اسلحه اند ؟ باید منتظر ماند و عاقبت آنها را هم دید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار