سردار پاکپور در نشست خبري اعلام کرد

برگزاري رزمایش "پيامبر اعظم 8" در شرق کشور

فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاري رزمایش گسترده این نیرو با نام "پیامبر اعظم 8" در منطقه شرق کشور خبر داد و گفت: تجهيزات جديدي که وارد سازمان نيروي زميني سپاه شده، اعم از تجهيزات جنگ الکترونيکي، مخابرات و تجهيزات انفرادي در اين رزمايش به کار گرفته مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار محمد پاکپور" در نشستی خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌های نيروي زميني سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: حفظ امنيت جنوب شرق و شمال غرب کشور در حيطه وظايف نيري زميني سپاه پاسداران است که در دو بُعد دفاعي و امنيتي ماموريت دارند؛ لذا ما اقدامات عملياتي و زيرساختي اساسي را در اين مناطق انجام داده‌ايم.

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران افزود: از سال 88 که ماموريت اصلي حفظ امنيت غرب کشور به نيروي زميني سپاه واگذار شد، اقداماتي زيرساختي انجام گرفته است. در حال حاضر از امنيت مطلوبي در شمال غرب کشور برخوردار هستيم و اين اقدامات، امسال نيز ادامه پيدا خواهد کرد.

سردار پاکپور يادآور شد: در سال‌هاي قبل به خصوص در سال‌هاي 88 و 89 شاهد اقدامات تروريستي متعددي در جنوب شرق کشور بوديم که با واگذاري امنيت خود منطقه به مردم بومي و هدايت اين امنيت توسط نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، امنيت قابل قبولي در اين منطقه به وجود آمد و از حدود اواخر اسفند سال 90 و در ايام نوروز سال 91 تيم‌هاي تروريستي بسياري در اين مناطق ورود پيدا کرده بودند که در مرزهاي جمهوري اسلامي يا منهدم شده يا دستگير مي‌شدند و نتوانستند اقدامات تروريستي خود را به اجرا بگذارند.

وي ادامه داد: در ابعاد دفاعي نيز در مناطق ماموريتي که در مرزهاي جمهوري اسلامي به نيروي زميني سپاه واگذار شده، هم مواضع زيادي را مطرح کرديم و هم طرح‌هاي مختلفي را ارائه داديم.

فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه از برگزاري "رزمايش پيامبر اعظم 8" در مناطق شرقي کشور خبر داد و گفت: اين رزمايش نيز دقيقا در امتداد همين اقدامات ماموريتي است و محل رزمايش در جنوب شرق کشور، در دو منطقه سيريز و سيرجان کرمان برگزار مي‌شود.

سردار پاکپور افزود: يگان‌هايي که در اين رزمايش شرکت مي‌کنند بخشي از قرارگاه مدينه نيروي زميني سپاه هستند.

وي گفت: رزمايش در واقع از ديروز آغاز شده که ستون‌کشي خود را شروع کرديم و امروز استقرار کامل در منطقه رزمايش انجام شده است.

فرمانده نيروي زميني سپاه ادامه داد: مرحله نهايي رزمايش نيز از 5 تا 8 اسفند برگزار مي‌شود و با توجه به اين که همه اين مراحل جزو رزمايش است و در حقيقت از ديروز آغاز شده، رزمايش يک هفته به طول مي‌انجامد.

سردار پاکپور با اشاره به اهداف رزمايش پيامبر اعظم 8 گفت: تمرين دفاعي در زمينه‌هايي که مشابه مناطق دفاعي است و شبيه‌سازي شده يکي از اهداف اين رزمايش است و نيز تعدادي از تجهيزات جديدي که وارد سازمان نيروي زميني سپاه شده، اعم از تجهيزات جنگ الکترونيکي، مخابرات و تجهيزات انفرادي در اين رزمايش به کار گرفته مي‌شود.

وي افزود: يکي ديگر از اهداف رزمايش، ارزيابي رزم يگان‌هاست. نيروهاي ما در طول سال در پادگان‌ها آموزش‌هاي تئوريک و عملي مي‌بينند، اما براي ترکيب آن‌ها در اين رزمايش‌ها اين آموزش‌ها به کار گرفته مي‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اهداف ديگر اين رزمايش اظهار داشت: سازمان‌دهي دفاع مردمي براي ايجاد مقاومت‌هايي در طول سال از گردان‌هاي بسيجي امام حسين(ع) که به عنوان پايه اصلي رزمايش ما هستند، از ديگر اهداف رزمايش پيامبر اعظم 8 است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار