به ميزباني وزارت دادگستري؛

همايش بين‌المللي مبارزه با فساد برگزار شد

همايش بين‌المللي تحقيق، اسناد و تعقيب قضاياي منجر به فساد با همكاري معاونت بين‌الملل وزارت دادگستري و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، وزارت دادگستري با همكاري دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد(UNODC) همايشي را با عنوان "تحقيق، اسناد و تعقيب قضاياي منجر به فساد" در روزهاي هفتم و هشتم اسفند ماه در هتل هماي تهران برگزار كرد.

در روز نخست اين همايش كه با حضور كاظمي ابدي، معاون امور بين‌الملل وزير دادگستري و دليو، رئيس دفتر(UNODC)  افتتاح شد، بر بهره گيري حداكثري از ظرفيت‌هاي موجود در كنوانسيون مبارزه با فساد تاكيد شد.

كاظمي ابدي در اولين روز اين همايش با بيان اين مطلب كه مسايل مرتبط با فساد بر مناسبات بين‌المللي اثرات مضر و غير قابل انكاري دارند، به تعداد معتنابه دول عضو اين كنوانسيون اشاره كرد و خواستار توجه هرچه بيشتر جامعه بين‌المللي و مبارزه همه جانبه با اين پديده شوم شد.  

در دومين روز اين همايش نيز مهرانفر، مدير كل دفتر دعاوي معاونت بين‌الملل وزارت دادگستري با اعلام اين كه "تحقيق، كشف و تعقيب جرايم منجر به فساد" عنوان و موضوع دومين روز اين همايش است، خواستار مشاركت حداكثري حاضرين در مباحث مطروحه و ارايه راهكارهاي عملي در مبارزه با جرايم منجر به فساد شد.

همچنين در اين همايش حاضرين بر تعامل و تبادل نظر هرچه بيشتر بين كشورها در راستاي مبارزه با فساد تاكيد كردند.

جمهوري اسلامي ايران عضو كنوانسيون بين‌المللي مبارزه با فساد و وزارت دادگستري مرجع ملي اين كنوانسيون است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزارت ، دادگستری ، مبارزه ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار