رييس رسانه ملي در مراسم افتتاح رسمي شبكه‌هاي "تماشا" و "سلامت":

غرب از برنامه‌هاي رسانه ملي در وحشت است/جنگ رسانه‌اي غرب مانع توليدات انبوه رسانه ملي نمي‌شود

عزت الله ضرغامي گفت: با افتتاح هر شبكه در رسانه ملي كه به منظور رفع نيازهاي مردم بوده، روز به روز بر وحشت و هراس غرب به خصوص امريكا افزوده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاح رسمي شبكه هاي تماشا و سلامت با حضور محمود احمدي نژاد، رييس جمهور، عزت الله ضرغامي رييس رسانه ملي، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي دارابي معاون سيما و جمع ديگري از مسئولان رسانه ملي در ساختمان 12 اسفند صدا و سيما درحال برگزاري است.
سید عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی در ابتدا ضمن خیر مقدم به دکتر احمدی نژاد ریاست جمهور و نیز مهمانان عالی قدر  گفت: به همه همکاران عزیزم تبریک می‌گویم و از حوزه معاونت سیما و معاونت فنی و همه کسانی که ما را پشتیبانی کردند تشکر مي کنم.
وی ادامه داد: افتتاح این دو شبکه در ساختمان 12 اسفند برگزار شد که این ساختمان خود نیز در چنین روزی کار رسمی خود را آغاز می‌کند و شبکه هاي "سلامت" و "تماشا" تا دقایقی دیگر افتتاح می شود.
ضرغامی تصریح کرد: با تلاش همکاران این دو شبکه را افتتاح می‌کنیم و باید مدنظر داشته باشیم که در طی این مدت با وجود امکانات کم توانستیم به صورت آزمایشی این شبکه ها را به روی آنتن ببریم.
وی در خصوص نامگذاري ساختمان 12 اسفند اظهار داشت: 12 اسفند روزی بود که فتنه دشمنان با تدبیر مقام معظم رهبری خاموش شد. به همین دلیل برای یادآوری این روز از همان ابتدا  نام این ساختمان را 12 اسفند گذاشتیم و امروز این مکان با شبکه های "سلامت" و "تماشا" نیز افتتاح می شود.
ضرغامی ادامه داد: از وقتی تصمیم گرفته شد شبکه های تخصصی و موضوعی با نیازهای مخاطبان به روی آنتن رود تخصصی بودن آن را در اولویت قرار دادیم.
رئیس رسانه ملی با توجه به دیگر شبکه های روی آنتن و پخش برنامه های جذاب افزود: تعداد قابل توجهی شبکه های جذاب با نیازهای مخاطب و سیاست های کلان نظام در طی این چند سال اخیر افتتاح شده است و جا دارد از علی دارابی معاون سیما سپاسگذاری کنند.
وی در خصوص اعتبار شبکه های دیگر و راه اندازی آن ها گفت: در گذشته اعتبار شبکه ها آسانتر بود و ما با یک حرکت بسیجی از نیروها و آرشیو غنی خود برای افتتاح و بهره وری بیشتر مخاطبان استفاده مي كرديم.
رئیس رسانه ملی در خصوص افتتاح شبکه پویا که در اوایل تابستان امسال کار رسمی خود را آغاز کرد، اظهار داشت: یک روز تصمیم گرفتیم که در چند ساعت آینده شبکه پویا به روی آنتن رود و خوشبختانه با گذشت این چند ماه بی نهایت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و بیشتر هدف ما از افتتاح این شبکه دوری مخاطبان و کودکان از خرید آثار ضد اخلاقی و ارزشی از گوشه و کنار خیابان ها بود.
ضرغامی در خصوص ظرفیت افتتاح چندین شبکه دیگر در ساختمان 12 اسفند تصریح کرد: در حال حاضر رسانه ملی ظرفیت افتتاح حداقل 4 شبکه دیگر را در ساختمان 12 اسفند داشته و حذف نوار و بالا رفتن سیگنال نگهداری سرور روم و تامین برق و بهره مندی از نیروهای انسانی و ایجاد فضایی آرام تر برای عوامل فنی از امکانات فعلی این ساختمان است.
وی در خصوص امکانات فعلی افتتاح دو شبکه "سلامت" و "تماشا" ابراز داشت: شبکه های روی آنتن خیلی آرام مشغول به کار هستند و در واقع چرخش تولیدی به گونه ای بود که با حداقل انرژی توانستیم آن ها را هدایت کنیم.
ضرغامی با اشاره به نیاز مردم به این دو شبکه تصریح کرد: افتتاح شبکه های "سلامت" و "تماشا" براساس نیازهای مردم بود، به این دلیل که شبکه سلامت برای ارتقا حوزه سلامت مردم و نیز در حوزه بهداشت و اطلاع رسانی بتواند گام های بزرگی را بردارد.
وی ادامه داد: در حوزه درمانی، مغز و اعصاب، قلب و مسائل مربوط به سایر اعضا همه متخصصان به صورت تعاملی به این شبکه می‌آیند و با مشورت مکان های درمانی اطلاعات درست و به روزی را در خدمت مردم و نیز استان ها قرار می دهند.
رئیس رسانه ملی ابراز داشت: مسئله تغذیه، طب پزشکی، طب کودک، طب ورزشی، طب زنان باید مکمل و متناسب با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد که این امر با حضور کارشناسان برجسته که جزو اتاق فکر این شبکه هستند، صورت می‌گیرد.
ضرغامی با اشاره به وظایف شبکه تماشا اظهار داشت: شبکه "تماشا" براساس آخرین مطالعات ما به شبکه ای جذاب که با مخاطب بالا نیز همراه است، اختصاص دارد.
رئیس رسانه ملی با توجه به گرایش مردم به تماشای سریال ها و برنامه های سرگرم کننده در این راستا گفت: جذابیت بالای نمایش سریالها نشان داده که اگر مردم به سوی ماهواره ها می روند استقبالی برای شنیدن اخبارها نشان نمی دهند فقط به دنبال تماشای سریال و سرگرمی هستند که جمهوری اسلامی ایران با افتتاح این شبکه ها و نظرسنجی های انجام شده و نیز با بهره گیری از تجربیات خود این امکانات را در اختیار مردم قرار داده است.
وی با اشاره به پر مخاطب بودن سریال های تلویزیون ابرازداشت: 50%‌ مردم و اساتید خارجی بیننده برنامه های نمایشی هستند و با این توجه جمهوری اسلامی ایران تلاش هایی را در این راستا  انجام داه است و متخصصان هم به یاری ما پرداخته اند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به سریال وضعیت سفید و پخش مجدد آن از شبکه تماشا اظهار داشت: "وضعیت سفید" سریالی شاهکار در حوزه دفاع مقدس بود که بسیاری از مخاطبان بنا به دلایلی از دیدن آن محروم شدند و با افتتاح شبکه تماشا امکان دیدن آن دوباره در  اختیار آنان قرار می گیرد که این امر یکی از فواید افتتاح شبکه تماشاست.
ضرغامی در خصوص قطع شبکه های "پرس تی وی"، "العالم" و نیز "شبکه آی" فیلم تصریح کرد: دولت آمریکا چندی پیش این سه شبکه را از روی ماهواره قطع کرد و نشان داد که وحشت بسیاری از شبکه های ایرانی و به خصوص آی فیلم دارد.
وی ادامه داد: مبارزه استکبار جهانی با شبکه های ما مشخص است و هر روز خبری در خصوص قطع شدن این شبکه ها به گوش ما می رسد.
وی اظهار داشت: چند روز پیش به دستور آمریکا شبکه آی فیلم از روی ماهواره قطع شد و این جای سوال است که آی فیلم فقط به پخش سریال های ایرانی و خارجی می پردازد ولی با توجه به این مطلب آمریکایی ها همچنان در ترس و وحشت از برنامه های رسانه ملی به سر می برند.
رئیس رسانه ملی اظهار داشت: همکاران ما این شبکه ها را از طریق سیگنال های دیگری به روی آنتن برگرداندند و امروزه خوشبختانه رسانه ملی با تنوع و افتتاح این دو شبکه نشان داد که مردم بیشتر خواهان تماشای برنامه های رسانه ملی هستند.
ضرغامی با اشاره به شبکه های آموزش و قرآن و نیاز مخاطبان افزود: اکنون شبکه آموزش و شبکه قرآن با پخش برنامه های متنوع و خاص در رفع نیاز مردم کوشیده است و با توجه به جنگ رسانه ای خوشبختانه تولیدات  انبوه رسانه ملی روز به روز بیشتر می شود.
رئیس رسانه ملی با اشاره به تولید انبوه شبکه های مستند و نمایش ابراز داشت: تولیدات مستند و نیز شبکه نمایش روز به روز بیشتر و به روز تر می شود و ما در صدد هستیم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تولیدات ایرانی خود را به صد در صد برسانیم.
وی ادامه داد: اگر از ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم دیگر دشمن نمی تواند از امکانات ما به نفع خود استفاده کند و با پخش برنامه های ضد اخلاقی دست به انحراف جوانان زند.
وی با اشاره به نقش دوبله و رادیو در رسانه ملی اظهار داشت: اگر در حوزه دوبلاژ و رادیو بتوانیم توانایی های خود را روز به روز بیشتر کنیم موفق خواهیم شد از ظرفیت های خود در مقابل دشمن استفاده کنیم که خوشبختانه هنرمندان ما همه تلاش خود را در این راستا می کنند.
ضرغامی در خصوص کلید خوردن مجموعه "خواجه نصیر" گفت: به محض فراهم شدن بودجه دستور کلید زدن این اثر را خواهم داد ولی اکنون با توجه به شرایط خاص کلید خوردن این پروژه به تعویق افتاده است.
رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: آینده روشنی را برای کشور می بینم که رسانه ملی سهم بزرگی را در خصوص روحیه دادن به مردم و هنرمندان ایفا خواهد کرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار