گفتگوي مشروح دهقان با باشگاه خبرنگاران درباره اعطاي نشان فرهنگ به مشايي/

مشايي چه دستاوردي در حوزه تاريخ و تمدن داشته است؟

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: مشايي چه نوآوري فرهنگي و چه ابتکاري براي معرفي فرهنگ اسلامي ايراني داشته است و چه دستاورد مکتوب در حوزه تاريخ و تمدن و فرهنگ ايران به جا گذاشته که جايزه‌اي براي آن دريافت کند.

"غلامعلي دهقان"  سخنگوي حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره فعاليت‌هاي اخير جريان موسوم به انحرافي گفت: تمامي قراين و شواهد نشان مي‌دهد جريان معروف به انحرافي با طرح مسائل حاشيه‌اي مي‌خواهد همچنان در صحنه سياسي کشور براي آينده سياسي خود نقش‌آفريني کند که آخرين آن اهداي نشان عالي فرهنگ و هنر به مشايي بود و همچنين سخنان اعجاب‌برانگيز رئيس دولت در قضيه درگذشت چاوز كه اين موضوعات جاي تامل دارد.

وي افزود: پرسش اساسي اين است که مشابي چه نوآوري فرهنگي و چه ابتکاري براي معرفي فرهنگ اسلامي ايراني داشته است و چه دستاورد مکتوب در حوزه تاريخ و تمدن و فرهنگ ايران به جا گذاشته که جايزه‌اي براي آن دريافت کند.
 
دهقان اظهار داشت: آيا طرح پر سر و صداي مکتب ايراني که نتيجه آن چيزي جز ضديت با فرهنگ ايراني نبود سبب دريافت اين نشان شده است.

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه با بيان اينكه واقعيت اين است كه طرح ناشيانه مکتب ايراني سبب شد برخي مذاهب ايران قبل از اسلام موردنظر عده‌اي قرار بگيرند تصريح كرد: آيا بهتر نبود نشان فرهنگ به شخصيت‌هايي مثل اسلامي ندوشن، عباس باستاني پاريزي و همچنين حجت‌الاسلام رسولي محلاتي، حجت‌الاسلام سيد رسول جعفريان و استاد صادق آينه اهدا مي‌شد.

وي افزود: معلوم مي‌شود هدف رئيس‌ دولت از اهداي نشان فرهنگ مقوله ديگري بوده است و آن حضور بيشتر مشايي در عرصه سياسي کشور است و به نظر مي‌رسد جريان معروف انحرافي براي ادامه حاکميت خود در عرصه قوه مجريه به تلاش‌هاي جديدي دست زده است.

دهقان با اشاره به اينكه اين جريان با نردبان جريان اصولگرايي به قدرت رسيده‌ است، اظهار داشت: جريان انحرافي در نظر دارد بي‌هيچ ملاحظه‌اي  اين نردبان را ناديده گرفته و مسير خود را طي كند.

سخنگوي حزب اعتدال وتوسعه يادآور شد: ويژگي‌هاي جريان انحرافي سبب شده است که نوعي نگراني براي صاحبان واقعي انقلاب و نظام ايجاد شود از اين‌رو مي توان نوعي هم‌گرايي را در مقابله با اين جريان در اصولگرايان ريشه‌دار و نجيب، اصلاح‌طلبان واقع‌بين درون نظام و ميانه‌روهاي معتدل ديد.
 
دهقان اظهار داشت: هر چند اين سه جريان به دليل اختلافات تاريخي هر کدام گزينه خاص خود را در مرحله اول انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده خواهند داشت اما به نظر مي‌رسد با کشيده شدن انتخابات به مرحله دوم به جهت خرد شدن آرا مي‌توانند در يک همگرايي در صورت ورود گزينه جريان انحرافي به مرحله دوم به تفاهم برسند.

وي افزود: واقعيت اين است جريان انحرافي به واسطه فرصت‌طلبي و اذن الوقت بودن و هم چنين به کارگيري شيوه‌هاي تخريبي نمي‌تواند هيچ گاه مورد تاييد جريانات عظيم و ريشه‌دار انقلاب اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و ميانه‌رو قرار گيرد لذا بايد به ذكر اين نكته در قبال جريان انحرافي تاكيد كرد كه آرزو خواه ولي اندازه خواه.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مشایی ، نشان ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار