5 غذاي مسافرتي ايده آل

خوراکي‌هاي خوشمزه که مي‌توانيد در سفر همراه ببريد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي با شگاه خبرنگاران؛ يکي از مشکلات هميشگي خانم‌ها در سفر، تهيه غذاست. معمولا ما غذاهاي مشخصي با خود مي‌بريم. ساندويچ کتلت يا کالباس اما با درست کردن خوراکي‌هاي خلاقانه و خوشمزه‌تر، مي توان سفر را لذت بخش تر کرد. اين 5 غذا را امتحان کنيد. زمان ماندگاري هرکدام از آن‌ها در هواي خنک نوروز هم ذکر شده تا از مسموم شدن خانواده‌تان در سفر جلوگيري کنيد.

1-سالاد سيب زميني
سه سيب زميني درشت را بپزيد و به شکل مکعب‌هاي کوچک خرد کنيد. سپس سبزي‌هاي معطر مثل ريحان، شويد، ترخان و نعناع را خرد و مخلوط کنيد و 5 قاشق غذاخوري از آن را به سيب زميني‌ها اضافه کنيد. سپس يک ليوان ماست را با يک قاشق غذاخوري سس مايونز، يک قاشق آبليمو و يک قاشق روغن زيتون مخلوط کنيد و به همراه نمک، فلفل و سبزي به سيب زميني‌ها اضافه کنيد.

2-ساندويچ استيک
200 گرم گوشت فيله يا راسته گوساله را به رشته‌هاي دو سانتي متري برش بزنيد و در تابه‌اي که با يک قاشق روغن چرب کرده‌ايد، سرخ کنيد. آن را داخل نان ساندويچي برزيد، نان را در فويل آلومينيومي بپيچيد و 5 دقيقه در فر بگذاريد تا برشته شود. با 5 برگ کاهو، 3 گوجه فرنگي، 2 قاشق سس مايونز و صد گرم خيارشور سالادي درست کنيد و همراه ببريد و موقع سرو درون ساندويچ‌ها بريزيد.

3-ساندويچ مرغ
يک سينه مرغ را بپزيد و ريش ريس کنيد. در يک تابه روغن زيتون بريزد و مرغ‌ها را به همراه ادويه يک دقيقه تفت دهيد و بگذاريد خنگ شود. بعد 2 هويج متوسط را پوست بکنيد و رنده کنيد و 2 قاشق غذاخوري کشمش و 2 قاشق سس مايونز را به هويچ اضافه کنيد و همه را با مرغ مخلوط کنيد. مواد را بين نان بگذاريد تا يک ساندويچ خوشمزه داشته باشيد.

4-ژامبون و اسفناج
200گرم اسفناج را خوب بشوييد و درشت خرد کنيد200 گرم چيبس ذرت را خرد کرده و به اسفناج‌ها اضافه کنيد. 3 گوجه فرنگي درشت را هم باريک حلقه بزنيد. سپس 200 گرم ژامبون را به قطعات رشته‌هاي 2 سانتي متري تقسيم کنيد و به همراه بقيه مواد در نان لواش بگذاريد. اين ساندويچ را مي‌توانيد با سس قرمز ميل کنيد.

5-سوسيس و سالاد

چند سوسيس هات داگ را بخارپز کنيد يا بپزيد و بين نان بگذاريد. توجه کنيد روغن سوسيس در صورت سرخ شدن و ماندن مي‌ماسد پس بهتر است آن را سرخ نکنيد. با استفاده از سه هويج رنده شده، يک چهارم کلم، بنفش رشته شده و يک سبب حلقه شده يک سالاد درست کنيد و همراه ببريد و موقع سرو لاي ساندويچ‌ها بريزيد. اگر سالاد را از همان ابتدا در ساندويچ‌ها بريزد نان نم مي‌کشد. /ح

برچسب ها: غذا ، سفر ، سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۶
من سالاد سيب زمينيش رو درست كردم خوشمزه شد .پيشنهاد ميكنم شما هم درست كنيد شايد خوشتون بياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۶
بد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
غذاهای سالمتری معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۰:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
من سالاد سيب زمينيش رو درست كردم خوشمزه شد .پيشنهاد ميكنم شما هم درست كنيد شايد خوشتون بياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
اخه اینا چیه واقعا
آخرین اخبار