باهنر در باشگاه خبرنگاران:

آيت‌الله هاشمي داراي آراء منفی بسیاری است/ به موسوي توصيه كردم قدر 13 ميليون راي خود را بداند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ در سال 88 بنده شخصا به این نتیجه رسیدم که به احمدی‌نژاد رای ندهم و برای همین امر دلایل خاص خود را داشتم و به محسن رضایی رای دادم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگارن، "محمدرضا باهنرعضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان و دبير کل جامعه اسلامي مهندسين در نشست خبري که عصر امروز در محل باشگاه خبرنگاران   برگزار شد؛  در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره موضع‌گیری خود در قبال فتنه 88 گفت: به طور دقیق یادم نیست که در چه زمانی و در چه روزی در مورد فتنه سال 88 اظهار نظر کردم اما 6 روز بعد از انتخابات با یک سری از دوستان، مهندس موسوی ملاقات داشته و بحث‌های مفصلی را با وی انجام دادیم. 

*به موسوي توصيه کردم قدر 13 میلیون رأیی که مردم به وی دادند را بداند
 
وی افزود: در این دیدار به موسوی گفتم که پس از 20 سال دوری از صحنه سیاست به عرصه بازگشته و با تایید شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده است لذا به وی توصیه کردم که قدر 13 میلیون رأیی را که مردم به وی دادند بداند و نسبت به حرکاتی که انجام می‌دهد دقت نظر داشته باشد.  
 
باهنر اظهار داشت: در زمان فتنه 88 دو جریان اپوزیسیون در داخل و بیرون و نظام فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کردند لذا به موسوی توصیه کردم که در چارچوب قانون اساسی فعال باشد و نسبت به فضای سیاسی خارج از نظام و حرکاتی که از سوی اپوزیسیون بیرون کشور انجام می‌گرفت اقدامی انجام ندهد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه آیا دیدار دیگری را پس از انتخابات سال 88 با موسوی داشته است؟ گفت: بعد از انتخابات سال 88 هیچ دیدار و ارتباطی را با موسوی و سران فتنه نداشتم.
 
وی درباره اظهار نظر یکی از چهره‌های اصولگرا که موسوی و کروبی را جزء سران فتنه ندانسته است، گفت: آقای عسگراولادی به عنوان یک چهره اصولگرا در بین تمامی مردم شناخته شده‌اند لذا انتظار می‌رود که خودشان به این موضوع پاسخ دهند ولی بحث امروز کشور ما مسئله و سران فتنه نیست.
 
باهنر اظهار داشت: مهم‌ترین چیزی که در جریان فتنه سال 88 برای مردم و نظام به وجود آمد حماسه 9 دی بود که توانست ضربه سنگینی را به دشمنان و فتنه‌گران نظام وارد کنند و سران فتنه باید پاسخگوی اعمال خود باشند. 

وی در رابطه برخورد با فتنه‌گران تصریح کرد: برخورد با سیستم و مجموعه بد و پدیده ناهنجار در کشور از طرف افراد مختلف متفاوت بوده و باید از هرکس این سوال را پرسید که چه نظری در این زمینه دارد اما پاسخ به برخورد با ساکتین و کاسبین فتنه مشکلی را حل نخواهد کرد. 



*در مجلس هشتم، با وجود نمايندگان اصلاح‌طلب، هيچ فتنه‌گري نبود
 
باهنر اظهار داشت: در مجلس هشتم با وجود نمایندگان اصلاح‌طلب بسیار به قاطعیت می‌توانم بگویم که هیچ فتنه‌گری در مجلس نبوده و حتی نامه‌هایی متعددی علیه فتنه‌گران و تایید قاطعانه از مقام معظم رهبری را منتشر کردیم و در آن دوره با کمک لاریجانی و ابوترابی و بسیاری از نمایندگان دیگر مجلس به خوبی اداره شد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هر اصلاح‌طلبی در آن زمان نگرانی داشت که به صفوف فتنه‌گران بپیوندد، گفت: ما نمایندگان مجلس با انتشار نامه‌ای خواستار اشد مجازات برای فتنه‌گران شدیم و مجلس را طوری مدیریت کردیم تا آنهایی که محصور به اصلاح‌طلبی نیز بودند در جهت محکوم کردن فتنه نامه را امضا کردند.  
 
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان با اشاره به اینکه کشورهای بسیار زیادی در بحث دموکراسی و انتخابات سابقه طولانی دارند، اظهار داشت: در این کشورها مردم با فضای انتخابات (رقابت‌های درون حزبی) آشنا شده و با مسائل و بحث‌های کاندیداهای انتخابات آشنا می‌شوند اما در کشور ما احزاب قدرتمند، شناسنامه‌دار و پاسخگوی مردم نداریم و به همین دلیل رقابت‌های درون حزبی محدود می‌شود لذا کاندیداها با صحبت کردن به فعالیت‌های انتخاباتی می‌پردازند. 

* باید کم‌کم وارد فضای انتخاباتی شویم
 
باهنر خاطرنشان کرد: طبق نظر شورای نگهبان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری قبل از موعد رسمی ممنوع بوده، بنابراین اکنون کاندیداهای ریاست جمهوری جلسات سیاسی برگزار می‌کنند و ما باید کم‌کم وارد فضای انتخاباتی شویم

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه سازوکار تعيين کانديداي نهايي چيست؟ گفت: ما تلاش داريم تا در بين خود به نظر واحدي برسيم در حالي که ممکن است اين سازوکار براي بقيه جناح‌ها مهم نباشد.

وي ادامه داد: همه تلاش ما اين است که با سياست‌هاي راهبردي، مجموعه‌اي واحد را براي اصولگرايان درست کنيم تا فعاليت‌هايشان تحت مديريت واحد باشد نه تحت مديريت يک فرد.

*قبل از آغاز ثبت‌نام کانديداي نهايي خود را اعلام خواهيم کرد

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: ما قبل از آغاز ثبت‌نام کانديداي نهايي خود را اعلام خواهيم کرد و توقع ما از همه اين است که آنها نيز تلاش کنند کانديداي اصلي خود را قبل از ثبت‌نام اعلام کنند.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان ادامه داد: نظرسنجي‌ها مهم است اما با گذشت زمان بعضی افراد ریزش رای‌ و برخی رویش رای‌ را خواهند داشت و این شکاف‌ها وجود دارد.

باهنر ادامه داد: نظرسنجی در کشور ما به نقطه اوج نرسیده اما به حمد‌الله با تجربه‌ای که دوستان ما ثبت کردند به گزینه مطلوب نزدیک می‌شوند که بانظرسنجی‌ها می‌توان به یک نظر تاثیرگذار رسید، بنابراین ما تلاش می‌کنیم از پراکندگی نظرسنجی‌ها جلوگیری کنیم و با یک واقعیت به جلو برویم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایی گفت: چه شهروندان و چه کسانی که در دولت مشغول به فعالیت هستند می‌توانند در فعالیت‌های حزبی نیز مشارکت داشته باشند اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که قوه مجریه نباید هیچگاه از امکانات دولتی به نفع خود استفاده کند، زیرا این موضوع خلاف قانون اساسی است.
 
وی درباره برگزاری همایش یکصدهزار نفری در ورزشگاه آزادی از سوی دولت گفت: کسانی که در قوه مجریه هستند، حق ندارند در انتخابات حضور پیدا کنند لذا نمی‌دانم چه ضرورتی دارد که چنین همایشی برگزار شود و با توجه به اعداد و رقمی که وجود دارد باید مشخص شود که این هزینه از کجا پرداخت خواهد شد.  
 
باهنر تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی یک سوءاستفاده بزرگ از سوی دولت است و مشکلات بسیاری را در آستانه انتخابات ایجاد می‌کند.

 

*شعار زنده‌باد بهار را نباید به انتخابات وصل کرد


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌های خود شعار زنده‌باد بهار را سه بار مطرح کردند، اظهار داشت:‌ اگر این کلمه و شعار به انتخابات وصل شود اوج سوء استفاده خواهد بود لذا دولت باید مواظب باشد و دقت مورد نظر را در این مورد به کار گیرد. 

وی با بیان اینکه دعوت‌های مکرر "محسن رضایی" سیاست راهبردی ماست، ادامه داد: در صحبت‌های خودمان اعلام کردیم که درهای ائتلاف باز است و از همه اصولگرایان دعوت می‌کنیم که به این ائتلاف و گفتگو بپیوندند.

*سیاست ما این است که همه اصولگرایان با یک ساز و کار وارد شوند
 
باهنر اظهار داشت: سیاست ما این است که همه اصولگرایان با یک ساز و کار وارد شوند و تلاش کنند بر کاندیداهای اصولگرایان یک مدیریت واحد ایجاد شود و مدیریت واحد به معنای معرفی فرد واحد نیست.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه ما 5 نفر کاندیدای ریاست جمهوری را قبل از ثبت نام اعلام خواهیم کرد، گفت: از گروه 1+2 و دیگر اصولگرایان می‌خواهیم که کاندیدای مورد نظر خود را اعلام کنند تا به مقتضای زمان یک شخص واحد را معرفی کنیم.  
 
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان انتخابات آینده را سه قطبی دانست و تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم متشکل از اصولگراها، اصلاح‌طلبان و دولت خواهد بود اما به نظر من آرایش انتخاباتی باید مناسب باشد. 

*تنوع و تعدد کاندیداها را می‌توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم
 
باهنر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آیا تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری در اصولگرایان را به نفع آنان می‌دانید؟ اظهار داشت: تنوع و تعدد کاندیداها را می‌توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم و اما اگر این امر درست مدیریت نشود تبدیل به تهدید می‌شود.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: کاندیداهای متنوع با بحث‌های متفاوت وارد میدان می‌شوند، اما در صورتی می‌توانند مفید باشند که کاندیداهای فرعی ریزش کرده و کاندیداهای اصلی بالا بیایند و اگر هر جریانی چند کاندیدا داشته باشد ضرر خواهد کرد. 

*در شرايط عمومي، خود را براي کانديداتوري مناسب مي‌دانم
 
وی در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آیا شما خود را برای کاندیداتوری انتخابات مناسب می‌دانید؟ تصریح کرد: در بخش‌های تخصصی بین نامزدها نمی‌دانم اما در شرایط عمومی که برای ریاست جمهوری تعریف شده بنده این شرایط را دارم، اما ممکن است فرد ببیند که رای‌اش کم بوده و به نفع دیگران کنار برود.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به اینکه در صورت عدم کاندیداتوری خود به چه کسی رای خواهید داد؟ گفت: حتما به خودم رای می‌دهم اما اگر کاندیدا نشدم باید کشف کنم تا ببینم چه کسی مقبول‌تر است. 

*از 30 سال قبل با میرحسین مخالف بودم
 
باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما قصد حضور در کلیپ تبلیغاتی میرحسین موسوی را داشته‌اید؟ اظهار داشت: این دروغ بزرگی است و من از 30 سال قبل با میرحسین مخالف بودم.

*سال 88 به محسن رضایی رای دادم
 
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان افزود: در سال 88 بنده شخصا به این نتیجه رسیدم که به احمدی‌نژاد رای ندهم و برای همین امر دلایل خاص خود را داشتم و به محسن رضایی رای دادم. 


باهنر اظهار داشت: گرانی و اشتغال از جمله پارامترهایی است که مردم را در حال حاضر اذیت می‌کند لذا انتظار می‌رود دولت یازدهم نسبت به این مقوله دقت عمل بیشتری را به خرج دهد.
 
وی افزود: مهم‌ترین عامل گرانی در شرایط فعلی کشورمان رشد نقدینگی است، متاسفانه ما شاهد هستیم در طول 7 سال گذشته رشد نقدینگی در کشورمان بر خلاف رشد اقتصادی بوده است به طوری که نقدینگی 20 درصد رشد و رشد شاخص اقتصادی 4 درصد بوده است موضوعی که هیچ رابطه متقابلی با یکدیگر ندارد.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه بازار مصرف کالاهای تولیدی در حال حاضر در کشور ما با مشکل روبرو است، تصریح کرد: بر این اعتقادم که اصل هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای آن یک پروژه ضروری است که باید در دولت یازدهم نیز به آن بها داده شود اما انتظار است در این راستا دقت نظر بیشتری به کار گرفته شود.  
 
کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره حق استفاده ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: کشورهای عضو 1+5 باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای به صورت مسالمت‌آمیز در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد. 

*اگر آقايان فکر می‌کنند که پس از انتخابات اتفاق نادری در کشور رخ می‌دهد، از خواب بيدار شوند
 
باهنر تصریح کرد: اعضای کشورهای عضو 1+5 باید بدانند که وضعیت پس از انتخابات در ایران هیچ تغییری نمی‌کند لذا اگر آقایان فکر می‌کنند که پس از انتخابات اتفاق نادری در کشور رخ می‌دهد و وضعیت عوض می‌شود بهتر است از  خوابی که در آن به سر می‌برند بیدار شوند.
 
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان اظهار داشت: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران باید با تمام کشورهای جهان که دارای مشروعیت هستند به جز رژیم صهیونیستی تا پایان این سند تعامل داشته باشد که این موضوع به طور حتم با داشتن یک دیپلماسی سازنده امکان‌پذیر خواهد بود.  
 
باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا مردم باید توقع داشته باشند که گرانی و تورم در دولت بعدی رفع شود، اظهار داشت: از نظر اقتصادی هیچگاه تورم منفی وجود ندارد لذا در این راستا تنها می‌توان به این نکته بسنده کرد که ما می‌توانیم تورم را یک‌رقمی کنیم.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:‌ در حال حاضر ما شاهد هستیم بسیاری از کشورهای عقب‌افتاده با یک برنامه‌ریزی دقیق نرخ تورم خود را یک رقمی کرده‌اند.  
 
وی خاطرنشان کرد:‌ تمامی مسئولین باید بدانند که طرح این موضوع که تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشورمان تاثیرگذار بوده،‌ نادرست است و این موضوع باید به صورت شفاف بیان شود که تحریم‌ها 35 درصد در وضعیت اقتصادی کشورمان تاثیر دارند. 

باهنر درباره جدا کردن دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران که چند وقت پیش ادغام شده بودند، گفت: جداسازی دوباره این دانشگاه به صلاح  نبوده چرا که هزینه‌های مادی و معنوی سنگینی در بر دارد.  
 
وي گفت: اقدامات در این نوع مسائل مانند اداره منزل نیست که به راحتی و با یک تصمیم بتوان آن را جابجا کرد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: ما به شدت با این نوع رفتار در این زمان مخالفیم و این عمل قابل نقد است، هر چند در دولت نهم و دهم اتفاقاتی از این دست بارها روی داده است. 

*مجلس در همه امور می‌تواند قانون‌گذاری کند
 
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان افزود: ما با این کار در این زمان مخالفیم چرا که مجلس در همه امور می‌تواند قانون‌گذاری کرده و هرگاه حس کرده کار اشتباهی در حال رخ دادن است جلوی آنرا بگیرد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت احمدی‌نژاد نباید در این مسئله عجله و شتاب کند بلکه باید با حوصله و نظرات کارشناسی و مدنظر قرار دادن افراد ذینفعی مانند اساتید دانشگاه‌ها،‌ دانشجویان و کارمندان این امر را بررسی کند.
 
باهنر تصریح کرد: تصمیم دوباره برای جداسازی دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران و تهران، هزینه‌های جدیدی را بر کشور تحمیل خواهد کرد. 

وي در رابطه با حضور "آيت‌الله هاشمی" و "لاریجانی" در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تا آنجایی که من خبر دارم آقای هاشمی و لاریجانی در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما اینکه در آینده این تصمیم عوض شود نمی‌دانم و اگر نظر هاشمی، لاریجانی و حتی خاتمی عوض شود، طبیعی است که رقابت کمی تغییر پیدا می‌کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اگر هاشمی در انتخابات حضور پیدا کند اصولگرایان رقابت خود را ادامه می‌دهند، گفت: با حضور هاشمی تنها نوع چینش رقابت عوض خواهد شد و برای این سناریو برنامه‌ای نداریم.

*اصولگرایان لنکرانی را نیز پذیرفته و جبهه پایداری را از جرگه اصولگرایان جدا نمی‌دانند

وی در رابطه با اعلام رسمی لنکرانی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری اظهار داشت: اصولگرایان لنکرانی را نیز پذیرفته و جبهه پایداری را از جرگه اصولگرایان جدا نمی‌دانند و آماده ائتلاف با آنها خواهد بود .

باهنر در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبني بر شفاف سازي و چرايي عدم شرکت هاشمی در انتخابات از سوي شما گفت: یک تعریف خاص از هاشمی دارم که وی یک پدیده ویژه در نظام و انقلاب ما بوده و در برهه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کرده است.

*آيت‌الله هاشمي داراي آراء منفی بسیاری است/ حضورش به صلاح نيست

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه نقدهای جدی نیز به برخی رفتار هاشمی داریم، خاطرنشان کرد: اما در این موقعیت و با توجه به تجربه گذشته سال 88 و سن آقای هاشمی اگر در میدان رقابت وارد شود خود وی مورد نقد قرار می‌گیرد چرا که دارای آراء منفی بسیاری است.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان تصریح کرد: عده‌ای طی این 8 سال نان رقابت با هاشمی را خورده‌اند و اکنون علاقمندند این موضوع دوباره تکرار شود و سوار بر این موج شوند، البته صلاح و مصلحت خویش خسروان دانند ولی به نظر من حضور وی در انتخابات به صلاح نیست.

*حرمت آيت‌الله هاشمی توسط اصلاح‌طلبان تندرو شکسته شد

باهنر اظهار داشت:‌ "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" در انتخابات سال 76 بیشترین اشتباه را کردند به طوری که شاهد بودیم وی تصور می‌کرد که می‌تواند اصلاحات را مدیریت کند اما متاسفانه چیزی فراتر از این موضوع اتفاق افتاد.

وی افزود: دولت اصلاحات و به خصوص چهره‌های تندرو در این جریان اقدامات بسیار زیادی را علیه هاشمی انجام دادند و ما شاهد بودیم که حرمت آیت‌الله هاشمی توسط اصلاح‌طلبان تندرو شکسته شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه هاشمی و خاتمی نتوانستند تندروهای اصلاح‌طلب را مدیریت کنند، تصریح کرد: در سال 88 نیز انتظار این بود که آقای هاشمی نسبت به فتنه و حوادثی که پس از انتخابات سال 88 اتفاق افتاد سکوت نکرده و مواضع خود را در این راستا به صورت شفاف بیان کند اما متاسفانه شاهد بودیم که وی سکوت معناداری را در قبال فتنه 88 اتخاذ کرد.

باهنر با بیان اینکه اظهار نظر برخی افراد مبنی بر اینکه "آیت‌الله هاشمی" در قبال فتنه 88 مسئول بوده و از سران آن محسوب می‌شود اشتباه است گفت: باید این موضوع را قبول کرد که آدم‌های بزرگ نیز اشتباه بزرگ می‌کنند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار