اعترافات جديد طارق عزيز:

با حمله عراق به ايران موافق نبودم/صدام ناچار به قبول قطعنامه شد

طارق عزيز يكي از شاخص ترين نزديكان حلقه صدام حسين ديكتاتور سابق عراق اعترافات جديدي درخصوص گذشته خود وصدام ابراز داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، طارق عزيز در گفتگويي كه با "علي الموسوي" سخنگوي سابق دولت عراق داشت وازشبكه العربيه پخش شد اظهار داشت آمريكا در دوران رياست جمهوري "رونالد ريگان" خواستار جنگ عراق عليه ايران نبود اما با اين وجود عربستان وبرخي ديگر از كشورهاي عربي رويكرد خصمانه اي در قبال ايران داشتند.

وي در ادامه با بيان اينكه رهبران آن زمان عراق تصور نمي‌كردند كه جنگ با ايران طولاني شود افزود  به راه انداختن جنگ با ايران از سوي صدام اقدامي نسنجيده انجام داد.

طارق عزيز در ادامه با ادعاي اينكه پيشنهاد وي در مورد ايران اين بوده است كه عراق تنها ضربه اي جزئي به ايران وارد كند افزود ورود سربازان عراقي به مناطق مورد مناقشه با ايران براي نخستين بار بسيار التهاب آور بود.

وي همچنين اظهار داشت در آغاز جنگ عراق با ايران با اين اقدام موافق نبوده وبه رويكرد سياسي در اين خصوص متمايل بوده است.

طارق عزيز در جايي ديگر از اظهارات خود در خصوص پذيرش قطعنامه 598از سوي رژيم صدام اظهار داشت صدام پس از وارد كردن نيروهاي خود به داخل خاك كويت ناچار به پذيرش اين قطعنامه شد در حاليكه جنگ خونيني با ايران به راه انداخته بود.

وي همچنين در جايي ديگر از اظهارات خود با اذعان به حمله شيميايي رژيم صدام به منطقه كُرد نشين حلبچه مدعي شد اين اقدام براي ضعيف تركردن روحيه ايران وضربه اي استراتژيك به اين كشور بوده است.

عزيز در ادامه اتخاذ تصميم حمله به كويت از سوي صدام را اينگونه برمي‌شمرد كه صدام حسين در آن زمان بيمار جسمي ورواني بود واين تصميم را غيرمعمولي دانست.

گفتني است طارق عزيز معاون ديكتاتور سابق عراق پس از محاكمه هم اكنون در حبس به سر مي‌برد واين مصاحبه متعلق به سال2010است كه پس از گذشت سه سال روز گذشته در شبكه العربيه پخش شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
ممنون میشم اگه احتمال جنگ ایران با آمریکا و اوضاع جهان پس از حمله به ایران را با فرماندهان ایران و سیاسیون مذاکره کنید و منتشرسازید.
آخرین اخبار