بيکاري در منطقه يورو ماه مارس رکورد زد

براساس ارقامي که موسسه آمار اروپا يورستات منتشر کرد، بيکاري در منطقه يورو ماه مارس به رکورد جديد مطلقي رسيد به گونه اي که براساس اين آمار ، نوزده ميليون و دويست هزار تن در اين منطقه بيکار هستند که دوازده و يک دهم درصد جمعيت فعال آن را تشکيل مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ بيکاري  در اروپا هر ماه رکورد جديدي برجاي مي گذارد.  اين بيست و سومين ماه پياپي افزايش ميزان بيکاري در منطقه يورو است.فقط ماه مارس شصت و دو هزار بيکار جديد به صفوف تقاضا کنندگان کار پيوستند. بيکاري در ماه مارس درکشورهاي عضو اتحاديه اروپا 26 ميليون و 500 هزار تن را در برگرفت که ده و نه دهم درصد افراد فعال را شامل مي شود.

در اين ماه شمار کساني که به دنبال کار بودند در مقايسه با ماه فوريه شصت و نه هزار تن افزايش نشان مي دهد.افزايش بيکاري در مقايسه با ماه مارس سال دو هزار و دوازده قابل توجه است: ميزان بيکاري در آن زمان در منطقه يورو يازده درصد و در مجموع اتحاديه اروپا ده و سه دهم درصد بود.

بالاترين ميزان بيکاري همچنان در يونان وجود دارد و اين ميزان در حال افزايش است.براساس آخرين آمارهاي در دسترس مربوط به ماه ژانويه شمار بيکاران در قبرس بيست و هفت و دو دهم درصد بود درحالي که اين رقم دسامبر بيست و شش و چهار دهم درصد بود.ميزان بيکاري در اسپانيا نيز افزايش مي يابد و به طور خطرناکي به ميزان بيکاري در يونان نزديک مي شود. 

ميزان بيکاري در اسپانيا مارس 26/7 درصد در برابر 16/3 درصد ماه قبل از آن بود.در فرانسه، ميزان بيکاري به11 درصد در برابر 10/8 درصد ماه قبل رسيد و اين درحالي است که در آلمان در سطح 5/4 درصد ثابت بود.

ميزان بيکاري جوانان در منطقه يورو ماه مارس به بيست و چهار درصد رسيد . براساس ارقام مربوط به ماه ژانويه در اسپانيا ، اين رقم 55/9 درصد بود. ميزان بيکاري در ايتاليا 38/4 درصد و در پرتغال 38/3 درصد بود.

برچسب ها: بیکاری ، یورو ، مارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار