زنان تاثير گذار در حيطه کار آفريني

در سراسر جهان زنان هر روز نقش بزرگتري در اقتصاد کشور خود ايفا مي‌کنند در کشورهاي ثروتمند نرخ پايين رشد جمعيت به همراه سير شدن جمعيت دولت‌ها را به لزوم فعاليت اقتصادي زنان آگاه کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ بطور ساده کارآفرين به شخص حقيقي يا حقوقي گفته مي‌شود که توانايي تحمل ريسک را دارد و مي‌تواند يک ايده را به يک فعاليت اقتصادي تبديل کند. همه ما مي‌توانيم يک کارآفرين باشيم، چه کارمند، چه کشاورز و يا در هر پست و مقامي که باشيم در راه انجام فعاليت‌هاي خود مي‌توانيم کارآفرين بوده و ايده‌هاي خود را براي بهبود انجام کارها به واقعيت تبديل کنيم.
 بر اساس اين گزارش؛ فرد کارآفرين داراي ويژگيهايي مانند: خود اتکايي، نياز به بدست آوردن،  تحمل ريسک، شکار فرصتها، نياز به پيشرفت دائمي و انگيزه بالا است. در حيطه کارآفريني مي‌توان به نقش زنان که بسيار در اين امر تاثير گذار هستند اشاره کرد زيرا در سر تا سر جهان زنان هر رووز نقش بزرگتري در اقتصاد کشور خود ايفا مي‌کنند. در کشورهاي ثروتمند نرخ پايين رشد جمعيت به همراه سير شدن جمعيت، دولت‌ها را به لزوم فعاليت اقتصادي زنان آگاه کرده است.
بنابراين گزارش: نيمي از جمعيت کشور را زنان تشکيل مي‌دهند و محروم شدن اقتصاد از توانايي‌هاي اين قشر ضررهاي فراواني را در پي خواهد داشت.
در همين راستا دولتها با اصلاح قوانين کار تاسيس مراکز آموزشي و اجتماعي از زنان شاغل و کارآفرين سعي کرده‌اند زمينه را براي ورود زنان به بازار کار فراهم کند.
در همين ارتباط مريم نصيري خليلي  يکي از اعضاي زنان مدير کارآفرين و عضو شواري بانوان بازرگان اتاق تهران و کارآفرين برتر و عضو 8 کارآفرين برتر جوان در خصوص توليدات مسي و فعاليت جديدي در زمينه بازرگاني محصولات ارگانيک گفت: شوراي بانوان بازرگان اتاق تهران بانوان علاقه مند و افرادي که به تازگي شروع به کسب و کار و وارد عرصه اقتصادي شده‌اند را با ديگر بانوان عرصه کارآفرين آشنا مي‌کند و با برگزاري کلاسهاي آموزشي براي آنها باعث تقويت فکر آنها در مسير اقتصادي به عنوان کارآفرين مي‌شود.
شوراي بانوان بازرگان اتاق تهران داراي فعاليت‌ خاصي از قبيل دوره‌هايي به نام اتاق فکر است.
در اين اتاق فکر کارآفرين و نوآفرينان جواني که ايده‌هاي جديدي دارند وارد بازار کسب و کار شده‌اند در آنجا حضور پيدا مي‌کنند و با افرادي که سرمايه دارند ولي ايده ندارند آشنا مي‌شوند و با عنوان کردن ايده‌ها در مورد آنها بحث مي‌شوند و با تعامل با گردهماي ديگر کار و کسبي انجام مي‌شود تا بحال 2 يا 3 کارگاه از اين اتاق فکر استخراج شده است.
وي در زمينه ايجاد اشتغال براي بانواني که به درآمد هر چيز اندک نياز دارند براي ايجاد اشتغال‌هاي خانگي براي بانواني که قدرت يا توان خروج از خانه را ندارند گفت: اشتغال‌هاي خانگي احساس مستقل بودن و مفيد بودن را براي اين بانوان و اينکه مي‌توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند و در اقتصاد خانواده موثرند را براي آنها به ارمغان مي‌آورند.
نصيري در ادامه افزود: خواستن توانستن است. گر چه در حال حاضر مسئله مالي همه مسائل تحت شعاع قرار داده است ولي وقتي نياز به کار باشد از حداقل امکانات اطراف براي شروع کار استفاده خواهند کرد و اگر با مجموعه‌اي همکاري داشته باشد و به توافق برسد مي‌تواند به خواسته خود برسد.
وي به بانوان توصيه کرد: براي شروع کار هر قدر  تحصيلات داشته باشند بنا به کاري که مي‌خواهند انجام دهند اطلاعات خود را تکميل کنند و با آموزش و بهره‌گيري از اطلاعات قبلي عمل کنند و بي‌گدار به آب نزنند. اين کارآفرين برتر با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از 60 درصد ورودي دانشگاهها دختران هستند گفت: تنها بخشي از اين دختران وارد بازار کار مي‌شوند و بخشي ديگر مادران تحصيلکرده‌اي هستند براي نسل آينده./ها
برچسب ها: کارآفرین ، ریسک ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار