سونی بالاخره به سود رسید + جدول

شرکت ژاپنی سونی گزارش عملکرد مالی خود در سال 13-2012 میلادی منتشر کرد. سال مالی سونی، از ابتدای آوریل آغاز شده و تا 31 مارس سال بعد، یعنی سه ماه پس از آغاز سال جدید میلادی ادامه می یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارشات منتشر شده، سونی برای اولین بار پس از سال 2008، طلسم زیان دهی را شکسته و به روند سود دهی خود بازگشته است، سونی در سال گذشته ی میلادی توانسته است رقمی بالغ بر 458 میلیون دلار سود خالص به دست آورد.


سونی در سالی که گذشت توانست با مدیریت قوی کازوهیرایی و تحمل بسیاری از سختی ها، دست به کارهای بزرگی بزند، به عنوان مثال این شرکت اقدام به فروش دفاتر مرکزی خود در شهرهای نیویورک و توکیو کرد، علاوه بر این با کاهش سود خود در بخش فروش محصولات صادراتی توانست به سود، فروش و محبوبیت خوبی در میان بازار های رقابتی دست پیدا کند.


سونی پس از جدایی از اریکسون و هزینه ی 1.3 میلیارد دلاری، توانست به خوبی این هزینه را جبران کند و از محل فروش اسمارت فون های این شرکت با برند Sony موفق به سود آوری 13.3 میلیون دلاری و رشد 102 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2011 میلای کند. همچنین بخش دوربین های این شرکت ، Sony Pictures توانست، با کسب سود عملیاتی 509 میلیون دلار از محل درآمد 7.79 میلیارد دلار فروش محصولات این رده، یکی از بهترین بخش های سونی به شمار بیاید.

با این که سونی چندان به افزایش درآمد عملیانی خود در پایان سال مالی آینده خوش بین نیست، اما پیش بینی کرده است که با سرعت ملایمی به رشد خود ادامه خواهد داد و در بخش فروش تصاویرو موسیقی انتظار رشد قابل توجهی برای این شرکت وجود دارد. 


همچنین سونی در بخش اسمارت فون های خود انتظار دارد، که در سال آینده بتواند رکورد  فروش 42 میلیون اسمارت فون را بزند، که نسبت به 33 میلیون عدد سال گذشته رشد قابل توجهی به حساب می آید. از طرفی مطمئنا با رونمایی از کنسول بازی PS4، طرفداران زیادی به سمت این محصول جذب خواهند شد و سونی می تواند بر روی فروش کنسول بازی محبوب خود حساب کند. 


فروش کنسول PS3 نیز از 16.5 میلیون عدد در سال 2011 به 10 میلیون عدد کاهش یافته است، که درصد زیادی از این افت، به جهت انتظار برای رونمایی نسل جدید از این کنسول می باشد.


برچسب ها: سونی ، سود ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار