پشتیبانی نکردن حساب های بانکی؛

ضعف عمده سیستم بانکداری الکترونیک

مدتهاست با تبلیغات سامانه الکترونیکی بانک های مختلف مواجه هستیم اما هنگام استفاده از نوع خدمات کاربرد با مشکلات متعددی مواجه است.

مهندس رضا شفیعی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه بر خلاف تبلیغات سامانه بانکداری الکترونیک با خدماتی که به کاربران ارائه می شود مطلوب نیست به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اذعان داشت:نبودن نرم افزار مناسب برای گوشی های همراه و کندي در ارائه خدمات مانند ارسال پیامک های هاي بانکی مبنی بر برداشت یا واریز وجه از جمله معضلاتی است که کاربران بانکهای مختلف با آن دست به گریبان هستند.

وی فعال نشدن خدمات موبایل بانک را یک معضل جدی عنوان کرد و گفت: سایت هایی که برای بانکها و موسسات مالی و اعتباری طراحی شده اند بسیار سنگین  بوده و کندی لود شدن و قطعی اتصال کاربر از ادامه ارتباط منصرف می کند.

وی ادامه داد: برخی از بانکها سیستم موبایل بانکشان نیازمند کد فعال سازی است که سایت بانک مورد نظر کد را ارائه نمی کند یا کد ارائه شده فعال نیست.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی باید سیستم یکپارچه سازی کارت های عابر بانک را برای نقل و انتقال تراکنش ها اجرا کند تا تمامی بانکها کارت های مالی کاربران را پشتیبانی کنند.

این کارشناس فناوری اطلاعات پشتیبانی نشدن حساب های بانکی را یک ضعف عمده در سیستم بانکداری الکترونیک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بانکهای خصوصی چنین پشتیبانی را برای کارتهای سایر بانکها انجام می دهد که بانکهای دولتی و قدیمی باید این خدمات را به کاربران بانکی خود ارائه دهند./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار