خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

كانديداها رعايت اخلاق را در نظر بگيرند/ افشاگري در مناظره‌هاي انتخاباتي ممنوع

يک وکيل دادگستري گفت: نامزدهاي انتخابات به امکانات بسيار زيادي دسترسي دارند، هنگامي که وارد مناظره‌هاي انتخاباتي مي‌شوند بخشي از قدرت را نيز با خود همراه دارند و نبايد دست به افشا گري عليه ساير كانديداها بزنند.

"رضي خاني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در خصوص برخورد قانون با کانديداهاي خاطي در مناظره‌ها و تبليغات انتخاباتي اظهار داشت: يکي از عواملي که نقش مهمي در مسائل نامطلوب انتخابات دارد پرده‌دري و بي‌احترامي برخي کانديداها در جريان مناظره‌هاي قبل از انتخابات است، چراکه بعضي از آنها زود از کوره درمي‌روند و صحبت‌هاي ناصحيحي بر زبان مي‌رانند.

وي ادامه داد: بر اساس قانون به کار بردن اين قبيل کلمات و توهين به افراد جرم تلقي شده و مجازات خاصي نيز براي آن درنظر گرفته شده، اما مسئله اينجاست که متاسفانه هنگامي که پاي کانديداها به ميان مي‌آيد شرايط فرق مي‌کند چراکه اين افراد داراي شخصيت سياسي و قدرت هستند.

خاني با بيان اينکه اين افراد در سايه امنيت و قدرت به خود اجازه هرگونه صحبتي را مي‌دهند، افزود: از آنجائيکه اين افراد به امکانات بسيار زيادي دسترسي دارند، هنگامي که وارد مناظره‌هاي انتخاباتي مي‌شوند بخشي از قدرت را نيز با خود همراه دارند.لذا پسنديده است در قبال عملکرد انتخاباتي نامزدها نيز يکسري پيش‌بيني‌هاي قانوني خاص به ويژه در خصوص مسائلي مانند توهين و پرده‌بري صورت گيرد.

اين حقوقدان در پايان گفت: هشدارهاي قانوني به کانديداها در اندک زمان باقي مانده تا مناظره‌ها مي‌تواند در اين راستا کارگشا باشد؛ همچنين پيشنهاد مي‌شود قوه قضاييه نيز با بررسي سوابق رفتاري و گفتاري نامزدها با افراد هتاک برخورد و از ورود آنها به دايره مناظرات جلوگيري کند. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، قانون ، مناظره ، خانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار