برخورداري بورس از پتانسيل رشد شاخص

رئيس اداره نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس با بيان اينکه نوسان جزء ذات بازار سرمايه است گفت: بورس کشور از پتانسيل ها و استعدادهاي لازم براي رشد شاخص ها برخوردار است و به روند متعادل و رو به رشد خود باز مي گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمودرضا خواجه نصيري گفت: در روز دوشنبه شاخص بازار افزايش يافت و در کل از اول امسال تاکنون هم بازده خوبي نصيب فعالان بازار سرمايه کرده است.

وي با اشاره به تأثير مصوبه اخير در بررسي لايحه بودجه سال جاري کل کشور درباره واريز بخشي از درآمدهاي پالايشگاهها به صندوق توسعه ملي گفت: اين مصوبه شامل پالايشگاه خصوصي نخواهد شد و به همين خاطر انتظار مي رود شاخص ها و متغيرهاي بورس در روزهاي آينده به روند صعودي بازگردد.

خواجه نصيري گفت: افزايش شاخص در روز دوشنبه نشان داد که بازار سرمايه نقدينگي خوبي دارد و اگر تصميم هاي ريسک ساز درباره بازار سرمايه گرفته نشود پتانسيل هاي رشد ارزش سهام خود را نشان خواهد داد.

وي تصريح کرد: انتظار مي رود در روزهاي آينده شاهد رشد بازار سرمايه باشيم هر چند نوسان متغيرهاي بورس جزء مختصات پايدار اين بازار است.

رئيس اداره نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس پيش از اين هم گفته است: سهامداران بايد با استراتژي، هدف و برنامه ريزي مشخص وارد بازار شوند تا ريسک ها را پوشش دهند.

خواجه نصيري با تاکيد بر اين که سهامداران بايد مبتني بر اينکه چه نوع نگاه و انتظاري از سرمايه گذاري دارند، استراتژي هاي خود را مشخص کنند،گفت: خريدها بايد براساس تحليل و با نگاه بلندمدت باشد.

وي به سهامداران توصيه کرد با نگاه به قوانين تحليل بازار، در زمان صحيح و بموقع وارد بازار شوند تا بازدهي خوبي را کسب کنند.

همچنين سرمايه گذاران براي خريد سهام در اين روزها بايد سهام بنيادي و پر پتانسيل را شناسايي کنند و درگير هيجان نشوند.

اين مقام مسئول در سازمان بورس درباره سرمايه گذاراني که نخستين بار تصميم گرفته اند سرمايه هاي خود را وارد بازار کنند، گفت: سرمايه گذاراني که در دوران رکود اقدام به خريد سهام مي کنند در بلندمدت، برندگان بازار هستند.

رئيس اداره نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس ادامه داد: بازاري که در مدت کوتاه رشد پر سرعتي را تجربه مي کند براي سرمايه گذاري با نگاه کوتاه مدت با افزايش ريسک مواجه است با اين وجود بازار هنوز قابليت رشد را دارد و سرمايه گذران بايد با تحليل و شناخت سهام پرپتانسيل اقدام به خريد کنند.

وي همچنين به سرمايه گذاراني که براي نخستين بار وارد بازار سرمايه مي شوند توصيه کرد از خدمات نهادهاي مالي واسط مثل سبدها و صندوق هاي سرمايه گذاري براي ورود به بازار استفاده کنند./س
برچسب ها: بورس ، شاخص ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار