سروري در نشست خبري:

قانون انتخابات شوراي شهر شتاب زده تدوين شده است

رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: تصحيح و تکميل قانون شوراها بايد در دستور کار قرار گيرد و معتقديم قانون انتخابات شوراي شهر شتاب زده تدوين شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران "پرويز سروري" در دومين نشست دبيران استاني ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در شوراي شهر نبايد افرادي که نگاه اشرافي‌گري دارند در راس امور قرار گيرند لذا شوراي شهر بايد مظهر پاکي و پاک دستي باشد.

رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت با بيان اين که شوراي شهر ياور مردم‌اند، بيان کرد: در شوراهاي شهر بايد افرادي عهده دار مسئوليت باشند که خود را محور خدمات بيشتر به مردم بدانند.

وي در ادامه افزود: شوراي شهر نبايد محور فعاليت‌هاي فاميلي قرار گيرد و اگر يک شوراي شهر ناهمگن انتخاب کنيم در مشکلات آن سهيم هستيم.

سروري بيان کرد: افرادي که در شوراي شهر مشغول به فعاليت مي‌شوند بايد به طور شبانه روز کار کرده و مشکلات مردم را راه بياندازند نه اينکه تنها خانواده و فاميل‌هاي خود را به کار گمارند.

رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني با بيان اين که ضابطه و قانون محور حرکت اميرالمومنين(ع) بود، بيان کرد: بايد تلاش کنيم شوراي شهري ضابطه‌مند و پرتلاش تشکيل دهيم چرا که اکنون رابطه و ضابطه حاکم بر شوراي شهر قانون را دور مي‌زند.

وي در تشکيل ستادهاي شوراي شهر خدمتگزاران آباداني تصريح کرد: سه مرحله براي تشکيل ستادها انجام شد که اگر تلاش شبانه روزي نيروهاي حزب الله و فرزندان امام(ره) نبود اين کار سالها طول مي‌کشيد.

سروري در ادامه افزود: تشکيل ليست‌هاي انتخابات شوراي شهر توسط همه استان‌ها شکل گرفته و تلاش داريم که در نظرات استان‌ها دخالتي نداشته باشيم و فقط جهت بررسي سوابق استعلام کنيم و استان‌ها مبني بر نظر خودشان ليست نهايي را ارائه مي‌دهند.

رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت تاکيد کرد: دو سوم از استان‌ها ليست‌هاي نهايي خود را به شوراي مرکزي ارائه دادند و تلاش مي‌کنيم در جلسه امروز ليست‌هاي انتخابات شوراي شهر نهايي شود.

وي با بيان اين که تشکل‌هاي ما انتخابات محور بوده است، اظهار داشت: مرحله کار خدمتگزاران آباداني و پيشرفت بعد از انتخابات شروع مي‌شود و قرار نيست که فعاليت‌ها به اتمام برسد و مهمترين موضوع اين است که بعد از شکل گيري شوراي شهر مجموعه‌ها بتوانند مسائل و مشکلات اجتماع را رصد کنند و با تشکيل اتاق فکر و توليد برنامه نقاط ضعف را تعيين کرده و براي رفع آن برنامه‌ريزي موثر داشته باشند.

سروري با بيان اين که يک پل مستحکم بين مجموعه خدمتگزاران با شوراي شهر و مجلس ايجاد شده است، عنوان کرد: در شوراي مرکزي 31 نماينده مجلس وجود دارد که اين رابطه‌اي مستحکم با مجلس را ايجاد مي‌کند و در تلاشيم تا با دولت آينده ارتباطات منظم داشته باشيم.

سروري با تاکيد براينکه قانون و انتخابات شوراها شتاب زده تدوين شده است، بيان کرد: يکي از مطالب مهم مورد پيگيري شوراهاي شهر تصحيح و تکميل قانون شوراها است.

رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني با بيان اين که مجموعه خدمتگزاران يک مجموعه غيرسياسي و کاملا اجتماعي و فرهنگي است، گفت: در نظر نداريم که در بحث شوراي شهر سياسي برخورد کنيم لذا مسائل سياسي در جاي خود بايد مطرح شود.

وي با تاکيد براينکه مطالبه گري اجتماعي بايد در راس شوراهاي شهر قرار گيرد، گفت: در مسير مسائل اجتماعي خلاهاي بسياري وجود دارد و بايد مطالبه گري اجتماعي رواج پيدا کند و مجموعه خدمتگزاران در پي رصد کردن مسائل و مشکلات اجتماع در کل کشورند.

سروري اظهار داشت: براي پرداختن به مسائل و مشکلات اجتماع در پي تشکيل هفته نامه‌اي و روزنامه‌اي با محتواي اجتماعي هستيم.

وي خطاب به دبيران ستادهاي استاني خدمتگزاران آباداني و پيشرفت اظهار داشت: از همه استان‌ها مي‌خواهيم بعد از انتخابات، شوراهاي اول، دوم و سوم را آسيب شناسي کرده و اتاق فکري براي تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تشکيل دهند.

وي در ادامه افزود: بسياري از افرادي که وارد شوراي شهر مي‌شوند وظايف خود را نمي‌دانند و تا وقتي که نسبت به مسائل اشراف کافي پيدا کنند خسارات زيادي را به بار مي‌آورند، بيان کرد: در نظر داريم کتابچه‌اي از موارد مورد نياز نمايندگان تهيه کنيم تا در آن به شرح وظايف و مسئوليت‌هاي آن بپردازيم.

سروري به پروژه‌هاي کوتاه مدت اشاره و خاطر نشان کرد: توجه به طرح‌هاي کوتاه مدت مهم است لذا از کلان شهرها به شهرها که سفر مي‌کنيم متوجه مي‌شويم که به پروژه‌هاي ميان مدت و کوتاه مدت توجه نمي‌شود و اين خود سبب فرسوده شدن شهرها خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، قانون ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار