سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو استوارنامه خود را تسلیم مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل کرد

" محسن نذیری اصل " سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در ژنو با مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل و معاون دبیرکل این سازمان ملاقات و استوارنامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " محسن نذیری اصل " سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در ژنو با «کاظم جومارت توکایف» مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل و معاون دبیرکل سازمان ملل ملاقات و استوارنامه خود را به وی تسلیم کرد.

سفیر کشورمان در این ملاقات با اشاره به تعهد و اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به چندجانبه گرایی و اهمیت همکاری و گفتگو در نظام بین‌الملل، بر ضرورت ارتقای جایگاه سازمان ملل در این زمینه تأکید کرد.

وی ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را نمونه بارزی از رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در ارتقای همکاری، گفتگو و تأکید بر چندجانبه گرایی دانست.

نذیری اصل همچنین با اشاره به ریاست ایران طی چند روز آینده بر کنفرانس خلع سلاح تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست خود بر این نهاد تمام تلاش خود را برای احیای آن و ایجاد اجماع درباره دستور کاری متوازن به کار خواهد گرفت.

توکایف نیز با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران و اعضای فعال سازمان ملل و سابقه تمدنی و تاریخی غنی ایران گفت: دبیرخانه سازمان ملل آماده ارائه هر خدمت و پشتیبانی به هیئت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف یاد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار