مروری بر مهمترين اخبار "بين‌الملل" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "بين‌الملل" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون: چگونه سه سال از حمله اسرائيل به كاروان آزادي غزه گذشت؟، اعمال فشار بر ايران تنها روند ديپلماسي ميان تهران و واشنگتن را به تأخير مي اندازد، لاوروف خواستار پاسخگويي تركيه درباره گاز شيميايي به دست آمده از اعضاي النصره شد و.... است.

مهمترین عناوین خبری گروه بين‌الملل  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

چگونه سه سال از حمله اسرائيل به "كاروان آزادي غزه" گذشت؟
سومين سالگرد حمله اسرائيل به كاروان كمك‌رساني غزه، ‌موسوم به "كاروان آزادي" فرا رسيد. اما با وجود محكوميت‌هاي جهاني عليه اين اقدام وحشيانه، طي اين سه سال،‌ چه پيگيري‌هايي از سوي نهادهاي بين‌المللي صورت گرفته و چرا؟

اعمال فشار بر ايران تنها روند ديپلماسي میان تهران و واشنگتن را به تاخیر می اندازد



"علي غريب" تحليلگر ايراني در مقاله اي تحت عنوان "چگونه با ايران مذاکره کنيد" که در نشريه "ديلي بيست" منتشر شده است با انتقاد از توصيه هاي اخير پژوهشگران مرکز ماطلعات "واشنگتن" به دولت اوباما اذعان مي کند که آمريکا بايد به جاي گردن کشي امتيازات مناسبي به کشورمان ارايه دهد.

کنفرانس "دوستان سوريه" در تهران: نماد همراهي کشورهاي جهان با موضع ايران در قبال سوريه

"نجمه بزرگمهر" خبرنگار روزنامه آمريکايي "فايننشال تايمز" در مقاله ای با اشاره به نقش مهم ايران در منطقه به حضور کلیدی کشورمان در نشست های جهانی برای رفع بحران سوريه با برگزاري نشست "دوستان سوريه" در تهران و کنفرانس قريب الوقوع "ژنو 2" اشاره مي کند.

لاوروف خواستار پاسخگویی ترکیه درباره گاز شیمیایی به دست آمده از اعضای النصره شد
وزیر خارجه روسیه، ضرورت پاسخگویی ترکیه در خصوص دستگیری افرادی از اعضای جبهه النصره که مقادیری گاز شیمیایی سارین به همراه داشته اند را مورد تاکید قرار داد.

4 کشته و زخمی در انفجار بمب در پاکستان

انفجار بمب کناره جاده ای در منطقه قبیله نشین وزیر ستان شمالی پاکستان امروز یک کشته و 3 زخمی بر جا گذاشت.

نشست مقامات فتح و حماس در قاهره

نشست مسئولان دو جنبش فتح و حماس برای بررسی پرونده آشتی ملی فلسطین پنجشنبه شب در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره برگزار شد .

واشنگتن از جریان تکفیری در منطقه حمایت می‌کند
شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در بیروت پایتخت این کشور گفت: واشنگتن از جریان تکفیری در منطقه حمایت می کند و شرایط را برای این جریان فراهم می‌آورد تا ثبات منطقه ای را دچار تزلزل کند.

افزایش اقدامات نژادپرستانه عليه مسلمانان در انگلیس
شبکه تلویزیونی فرانس دو گزارش داد بدنبال قتل سربازی انگلیسی اقدامات نژادپرستانه علیه مسلمانان این کشور به شدت افزایش یافته است.

درگیری پلیس ترکیه و معترضان 10 زخمی بر جای گذاشت



منابع موثق روز جمعه اعلام کردند بر اثر درگیری بین پلیس ضد شورش ترکیه و تظاهرکنندگانی که از چند روز پیش در اعتراض به تخریب پارکی در مرکز استانبول ، در آنجا اردو زده اند ، حدود 10 تن زخمی شدند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار