يوسف پيامبر (ع) و مختارنامه در شبهه قاره هند

استقبال فراوان بينندگان سيماي اردو از مجموعه هاي تاريخي- مذهبي باعث افزايش گرايش شبكه سحر به دوبله و پخش اين مجموعه ها به زبان اردو شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ داود اسكندري مدير سيماي اردو با بيان اين مطلب اظهار كرد: سريال "يوسف پيامبر (ع)" اولين سريال تلويزيوني مذهبي دوبله شده به زبان اردو است كه اواخر سال 1389 از شبكه سحر پخش شد. 
اردوزبانان شبه قاره همزمان با پخش اين مجموعه از شبكه هاي داخلي صدا و سيما با اشتياق فراوان قسمت هاي مختلف آن را دنبال مي كردند و اين استقبال زياد باعث شده بود كه عده اي حتي از اين فرصت استفاده كنند و به همين لحاظ بازار فروش غيرمجاز لوح هاي فشرده اين سريال در ميان مسلمانان هند و پاكستان بسيار گرم بود. از اين رو و در پي درخواست هاي مكرر مخاطبان سيماي اردو مبني بر دوبله و پخش اين مجموعه به زبان اردو از شبكه سحر، "يوسف پيامبر (ع)" در 60 قسمت در كراچي پاكستان و با حضور صداپيشگان بومي اين كشور دوبله و از اول اسفند ماه 89 روي آنتن سيماي اردو رفت و استقبال از آن در حدي بود كه مجبور شديم به فاصله كمي دوباره آن را پخش كنيم. 
اسكندري از اختصاص صفحه ويژه مجموعه "يوسف پيامبر (ع)" در سايت سيماي اردو همزمان با پخش آن اشاره و خاطرنشان كرد: در اين صفحه، بينندگان ضمن دانلود قسمت هاي مختلف اين سريال، نظرات خود را درباره آن اعلام مي كردند و گاهي حتي اگر در گذاشتن لينك دانلود يكي از قسمت ها تاخير داشتيم، پيام گذاشته و درخواست مي كردند كه قسمت موردنظر را براي دانلود بر روي سايت قرار دهيم. 
اين مجموعه همچنين از شبكه هاي كابلي بومي متعدد پاكستان و هند پخش شد و درخواست هاي متعدد از شبكه هاي رسمي پاكستان مبني بر پخش اين سريال از اين شبكه هاي تلويزيوني داشتيم و حتي با 2 شبكه نيز قرارداد بستيم و سريال در جدول پخش اين شبكه ها  هم قرار گرفت اما به دليل فشارهاي محلي، قومي و جناحي جلوي پخش آن گرفته شد. از اين رو به دنبال اين استقبال فراوان، دوبله مجموعه عظيم تاريخي- مذهبي .
داود اسكندري با اشاره به اينكه "مختارنامه" مطابق با بالاترين استانداردهاي دوبله و صداگذاري در پاكستان به زبان اردو دوبله شده است، تصريح كرد: دوبله اين مجموعه عظيم از شهريور ماه سال 90 شروع شد و حدود يك سال به طول انجاميد. اين مجموعه در 70 قسمت در پاكستان دوبله شد و از اواخر آبان ماه سال 91 مقارن با ماه محرم از سيماي اردو پخش شد. 
همزمان با پخش اين مجموعه نيز صفحه ويژه اي در سايت به آن اختصاص دارد كه مخاطبان ضمن مشاهده اين مجموعه به صورت آنلاين مي توانستند قسمت هاي مختلف آن را دانلود كرده و نظرات خود را پيرامون اين مجموعه مطرح كنند. 
مدير سيماي اردو شبكه بين المللي سحر در پايان از پخش مجموعه تلويزيوني "صاحبدلان" با دوبله اردو به مناسبت ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: دوبله اين مجموعه به پايان رسيده و مراحل بازبيني را نيز پشت سر گذاشته است و همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان از سيماي اردو پخش خواهد شد./ص
برچسب ها: یوسف ، مختارنامه ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار