وزير صنعت ، معدن و تجارت :

افزايش 3 برابري صادرات محصولات ساختماني

غضنفري گفت: در طي سالهاي اخير ميزان صادرات محصولات ساختماني 3 برابر شده و از 5 ميليون تن به 15 ميليون تن رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري در مراسم اختتاميه سيزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان با اشاره به رونق صنعتي سازي در صنعت ساختمان گفت: استفاده از روش مهندسي در ساختمان و استفاده از مصالحي که به صورت صنعتي توليد شده از روش هاي موثر در پيشرفت صنعتي سازي ساختمان است.

وي در ادامه افزود: افزايش سرعت عمل ، کيفيت کار و کاهش هزينه هاي ساخت وساز از نتايج صنعتي سازي در ساخت و ساز است.

غضنفري با اشاره به رونق صنعتي سازي گفت: اثرات ساخت پانزده ميليون واحد مسکوني که مطابق با استانداردهاي جهاني ساخته شده عبارتند از  صرفه جويي در مصرف انرژي در نيروي انساني در مصالح ساختماني بوده از جمله فولاد و سيمان بوده است.

غضنفري در ادامه به بخش صادرات کالاهاي ساختماني و خدمات فني و مهندسي اشاره کرد و گفت: ايران در صادرات محصولات ساختماني از جمله سيمان ،آجر کاشي يراق آلات رتبه مهمي کسب کرده است.

وي با اشاره به 3 برابر شدن محخصولات ساختماني گفت: در سالهاي اخير صادرات محصولات ساختماني از 5 ميليون تن به 15 ميليون تن رسيده است.

غضنفري در ادامه  اظهار داشت:  از سال 80 تا 91  ميزان صادرات مجحصولات ساختماني در کشور بيست و يک ميليارد تومان بوده است.

وي با بيان اينکه آمارها حاکي از آن است که در سال 80 ميزان صادرات خدمات فني و مهندسي در حوزه ساختمان 35 ميليون دلار بوده که اين ميزان در سال 90 به 3 ميليارد دلار افزايش يافته است.

وزير صنت معدن و تجارت با بيان اينکه يکي از محرک هاي اقتصاد کشور موضوع ساختمان بوده است گفت: توليد و توزيع مصالح ساختماني نقش موثري در رونق اقتصاد کشور دارد.

وي خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان در طي سالهاي اخير رشد بسزايي داشته است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، صنعت ، غضنفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار