خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزير دادگستري از جامعه قضايي انتخاب شود/ لزوم تعامل ميان قوای سه‌گانه با وزير حقوقدان

يك حقوقدان گفت: انتظار مي‌رود کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود، یک حقوقدان برجسته بوده و سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد.

"رضي خاني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ با توجه به شعارها و وعده‌های مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر تشکیل یک دولت فراجناحی اظهار داشت: انتظار مي‌رود کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود، یک حقوقدان برجسته بوده و از نظر تجربی سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد.

وي ادامه داد: اگر كسي كه به عنوان وزير دادگستري انتخاب شود، هيچ‌گونه سابقه قضايي نداشته باشد، قطعا جامعه حقوقي با رشد جديد مواجه نخواهد بود و زيرمجموعه آن نيز براي رشد مسائل حقوقي حركتي نخواهند كرد.

خاني با تاكيد بر اينكه وزرا با توجه به حوزه فعالیتی که در سطح کشور دارند باید شاخصه‌هایی داشته باشند، گفت: وزير دادگستري بايد خود از نظام حقوقي بوده تا مسائل حقوقي را درك كرده و اطلاعات قضايي و حقوقي نويني را وارد هيئت دولت كرده تا لوايح حقوقي دولت به سرعت تصويب شده و به مرحله اجرا در آيند.

اين وكيل دادگستري با اشاره به اينكه از وظايف وزير دادگستري ارتباط ميان سه قوه است، تصريح كرد: از ویژگی‌های خاص وزیر دادگستری برقراری ارتباط میان سه قوه قضايیه، مجریه و مقننه است که هیچ یک از وزرای دیگر این شاخص را ندارند؛ در نتيجه وجود فردي با پشتوانه قبلي از درون سيستم قضايي قطعا اين ارتباط بيشتر شده و تعامل ميان قوا بهتر خواهد بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار