طباطبائي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مانعی برای حضور حقوقدانان فعلی شورای نگهبان در انتخابات این دوره شورا وجود ندارد

نائب رئيس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مانعی برای حضور حقوقدانان فعلی شورای نگهبان در انتخابات این دوره شورای نگهبان وجود ندارد.

سیدحمیدرضا طباطبایی نماینده نائین،‌ خور و بیابانک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پایان دوره فعالیت آقایان عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی و حسینعلی امیری در شورای نگهبان و فرا رسیدن زمان معرفی حقوقدانان جدید به مجلس گفت: با توجه به تعطيلي دو هفته‌اي  مجلس به طور مشخص هنوز مکاتبه‌ای در راستای معرفی نامزدهای انتخابات شورای نگهبان به مجلس صورت نگرفته است.
 
وی در بیان روند برگزاری انتخابات حقوقدانان شورای نگهبان تصریح کرد: تعدادی حقوقدان که معمولا دو برابر افراد فعلی مستقر در شورای نگهبان هستند به مجلس معرفی شده و مجلس از بین این افراد براي انتصاب رای‌گیری می‌کند.  
 
طباطبایی ادامه داد: البته احتمال اینکه هیچکدام از این افراد رای نیاورند و کاندیداهای دیگری معرفی شوند وجود دارد، قبلا هم شاهد چنین مواردی بوده‌ایم.  
 
نائب رئيس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد حضور حقوقدانان فعلی شورای نگهبان در انتخابات این دوره اظهار داشت: لازم به ذکر است که مانعی برای حضور حسینعلی امیری، عباسعلی کدخدایی و محسن اسماعیلی در انتخابات این دوره حقوقدانان شورای نگهبان وجود ندارد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که یکی از اعضای فعلی حقوقدانان شورای نگهبان در این مرحله حضور دارد، مطمئنا با شروع به كار مجلس در اين زمينه مي‌توان اطلاعات دقيق‌تري ارائه داد.


انتهای پیام// 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار