khamenei.ir منتشر کرد؛

تدبر در قرآن در کلام رهبر معظم انقلاب

قرآن را نمي‌شود سرسرى خواند و گذشت؛ قرآن احتياج دارد به تدبر، تكيه‌ى بر روى هر كلمه‌اى از كلمات و هر تركيبى از تركيبهاى كلامى و لفظى.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره لزوم تدبر در قرآن کريم را منتشر کرده است.

** ما معتقديم همه‌ى آحاد جامعه بايد با قرآن ارتباط برقرار كنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر كنند. آنچه كه ما را به حقايق نورانى مي‌رساند، تدبر در قرآن است؛ و اين حفظ قرآن كه بحمدالله امروز در بين شما جوانها، در بين جوانهاى كشور، در سرتاسر كشور رواج پيدا كرده است، يك مقدمه‌ى خوبى است براى تدبر.

بیانات در محفل انس با قرآن ۱۳۹۲/۰۴/۱۹


** قرآن را نمي‌شود سرسرى خواند و گذشت؛ قرآن احتياج دارد به تدبر، تكيه‌ى بر روى هر كلمه‌اى از كلمات و هر تركيبى از تركيب‌هاى كلامى و لفظى.

بيانات در محفل انس با قرآن ۱۳۹۱/۰۴/۳۱


** در دوران طاغوت، قرآن در كشور ما مهجور بود؛ هیچ حركت جمعى در ترویج قرآن انجام نمی‌گرفت؛ هرچه بود، میل شخصى افراد بود. در دوران جمهورى اسلامى و حاكمیت اسلام، یكى از برنامه‌هاى اصلى براى مسئولین كشور، ترویج قرآن است؛ تلاوت قرآن، انس با قرآن، فهم قرآن، حفظ قرآن، جزو برنامه‌هاست.

بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در مسابقات بین‌المللى قرآن كریم ۱۳۹۱/۰۴/۰۴


** خود من هرچه نگاه مي‌‏كنم، مى‌بينم احتياج دارم به اينكه اين آيه‏‌ى شريفه‌‏ى «اذكروا اللَّه ذكرا كثيرا و سبّحوه بكرة و اصيلا» را تكرار كنم و در آن تدبر كنم و به آن عمل كنم. قياس به نفس كردم، به نظرم مى‌رسد كه شما هم و همه‌‏مان محتاج به اين هستيم. مى‌فرمايد: «يا ايّها الّذين آمنوا». اين، بعد از آن است كه جامعه‏‌ى ايمانى شكل گرفته و اين جامعه آزمونهاى بزرگ را از سر گذرانده است.

بيانات در ديدار كارگزاران نظام‌ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱


** قرآن نبايد از زندگيتان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشيد؛ هرچه ممكن است. تلاوت قرآن هم با تأمل و تدبر اثر مى‌بخشد. تلاوت عجله‏‌يى كه همين‏طور انسان بخواند و برود و معانى را هم نفهمد يا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نيست؛ نه اينكه بى‌فايده باشد.

بيانات در ديدار اعضاى هيأت دولت‌‌ ۱۳۸۴/۰۷/۱۷

براي دريافت کامل بيانات رهبر فرزانه انقلاب در باب تدبر در قرآن اينجا کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار