عظيمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

كرسيهای‌ آزادانديشي دانشگاه را از انفعال مصون مي‌كند

"مسئول بسيج دانشگاه قرآن و حديث شهر ري" گفت: دانشگاه‌ها به عنوان جايگاه توليد علم و منطق اگر نتوانند فضاي نقد و بررسي را ايجاد کنند به يک فضاي منفعل و بی‌روح تبدیل خواهند شد که نشانی از همدلی و همگرایی در آن نيست.

فرامرز عظيمي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگارن با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه و پیشرفت کشور اظهارداشت: كشور ما براي پيشرفت به مديران شايسته و متخصص نياز دارد، بنابراين اگر بخواهيم جامعه پيشرفته داشته باشيم بايد علم را در دانشگاه‌ها تقويت كنيم.

وی با تأکید بر نقش کرسی‌های آزاداندیشی در ایجاد همدلی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان جايگاه توليد علم و منطق اگر نتوانند فضاي نقد و بررسي را ايجاد کنند به يک فضاي منفعل و بی‌روح تبدیل خواهند شد که نشانی از همدلی و همگرایی در آن نيست.

مسئول بسيج دانشگاه قرآن و حديث شهر ري در پایان با اشاره به اهميت تضارب آرای مثبت و هم‌اندیشی در تحقق اعتدال در جامعه خاطرنشان کرد: به دليل آنكه كاركرد کرسي‌هاي‌ آزاد‌انديشي تقابل افكار گوناگون با يكديگر و در نهايت تبادل انديشه‌هاست، موجب زدوده شدن کينه و کدورت از جامعه شده و افراد جامعه را نسبت به مسائل و مشكلات موجود مسئوليت پذير  مي‌كند و در نهايت جامعه‌اي معتدل را مي‌سازد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار