مقاومت مسکن گام بزرگ توسعه روستایی

اعتماد به روستاییان در هنگام بازسازی ،زمان بندی مناسب اعتبارات ورعایت اصول بومی سازی محلی در ساخت مسکن روستایی از اصولی است که رعایت آن سبب توسعه روستاها می شود .

محمد حسین نجفی کارشناس مسکن روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اهمیت توجه به مسکن روستایی در آینده گفت :مقاوم سازی بناهای ناپایدار روستایی باید در اولویت بنیاد مسکن قرارگیرد.

وی گفت :در چند سال اخیر تنها وقوع حوادث طبیعی مثل زنگ خطری بنیاد مسکن را متوجه نقص مقاوم سازی خانه های روستایی کرده است .

این کارشناس با بیان اینکه علاج واقعه قبل از وقوع خواهد کرد گفت: برای حل این مشکل لازم است تا کارشناسان بنیاد مسکن بازدید های میدانی دوره ای از روستاهای در معرض خطر داشته باشند وبا تهیه گزارش مسولان را در جریان وضعیت خانه های روستایی قرار دهند .

نجفی تآکید کرد :الگوی مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی روستاهاست وبه همین منظور بنیاد مسکن با کمک دهیاران می تواند نقش بسزایی در تآمین امنیت روستاییان داشته باشند .

وی در خصوص اعتبارات مالی مقاوم سازی گفت :با توجه به درآمد روستاییان واعتبارات موجود موتوان با کمک بانکها سیمای روستاهای ایران را رو به بهسازی برد .

نجفی در پایان گفت :اعتماد به روستاییان در هنگام بازسازی ،زمان بندی مناسب اعتبارات ورعایت اصول بومی سازی محلی در ساخت مسکن روستایی از اصولی است که رعایت آن سبب توسعه روستاها می شود .
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، مسکن ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار