جريان رو به سقوط شعر "نيمايي"

شعر "نيمايي" امروز،‌ پس از گذشت سالها،‌ كساني مانند اخوان را نداشته و بنابراين سير افولي آن را شاهديم.

باشگاه خبرنگاران،‌ شعر نو،‌ با طرز فكري متفاوت از امروز به وجود آمده اين گونه شعري به منظور ايجاد فضايي جديد در ادبيات خلق و اكنون دچار نوعي ركود شده است.
شعر نوي امروز شعري نمادگرا خالي از هرگونه زينت هاي ادبي و وزن شعري، گشته و قافيه به طور ناخودآگاهي به دست فراموشي سپرده شد در صورتيكه نيما خواستار حفظ وزن و قافيه در شعر نيمايي بود.
در ابتداي شعر نيمايي، شاعران بزرگي چون اخوان‌ ثالث به وجود آمده و امروز پس از گذشته سالها كساني مانند اخوان نداريم سير افولي در شعر نوي امروز ديده مي شود.
در شعر كلاسيك امروز با وجود "عليرضا بديع" و فاضل نظري" حداقل تصوير آفريني هاي جاندار و زندگي ديده مي شود شعر نوي امروز، شعري سراسر ابهام گشته و خواننده در نگاه اول پوچي و تهي بودن شعر را احساس مي كند و اين امر سبب از دست دادن تدريجي مخاطب عام مي شود.
ابهام و نماد در شعر به جا و بدون لطمه زدن به تمام شعر بايد استفاده شود دليل اين همه تفاوت ميان شعر نيمايي و شعر نيمايي نمادهاي امروز، جدايي شاعران امروز از پيشينه ادبيات فارسي و شاعران ماندگار كشورمان است به منظور بهبود شعر نيمايي امروز نيازمند برقراري الفت ميان شاعران نيمايي امروز با شعر كلاسيك هستيم.
يادداشت از محدثه محمدپور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.