امامي در نطق ميان دستور:

رفع محروميت از استان‌هاي محروم مد نظر رئيس‌جمهور منتخب باشد

نماينده گرگان و آق قلا در نطق ميان دستور خود از 8 استان محروم و مشکلات آن به ويژه استان گلستان نام برده و از رئيس‌جمهور منتخب و دولت آتي تقاضاي رفع محروميت از اين استان‌ها را با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عیسی امامی نماینده گرگان و آق‌قلا در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس یکشنبه 30 تیر گفت: در اولین نطق رسمی بر خود فرض می‌دانم از مشارکت کم نظیر و مثال زدنی مردم ولایت مدار استان گلستان قدردانی کنم.

وی ادامه داد: امید است با پیروی از منطق ولایت، حکمت، عزت و مصلحت و با وحدت و همدلی همه دولت‌مردان گام‌های اساسی در جهت رشد و توسعه کشور برداریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشور به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اندیشه‌های ناب امام راحل ، هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور آگاهانه و با بصیر مردم از ثبات سیاسی مستمر برخوردار است.

امامی تصریح کرد: اندیشه‌های ناب انقلاب امروز توانسته تا مرزهای آفریقا، خاورمیانه و حتی اروپا و آمریکا نفوذ کند، مقاومت امروز لبنان، انتفاضه در فلسطین، بیداری اسلامی که در ابتدا تلاش شد آن را موج دمکراسی و بهار عربی بخوانند، حدیث مفصلی از اندیشه‌های ناب است که چنان وحشت و اضطرابی در دل دشمن به راه انداخته که تهدید و تحریم‌های فلج کننده را اعمال کرده‌اند.

وی افزود: با همت فرزندان امام با روحیه مقاومت و استقلال طلبی، دستاوردها و افتخارات زرینی در عرصه‌های علمی، تکنولوژی، فناوری، نانو، پزشکی، هسته‌ای، دفاعی و هوا و فضا به دست آوردیم لذا حفظ و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌ها و دستاوردهای به دست آمده تکالیف دولت و مجلس را افزون کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری نشان از بلوغ سیاسی و غرور ملی بود، برنده واقعی این انتخابات نظام، ولایت و مردم بودند که حماسه سیاسی را خلق کردند.

امامی در ادامه در توصیه‌هایی به رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: به جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که فرزند حوزه و دانشگاه و با شعار تدبیر و امید و منطق و عدالت توانست و آرا و اعتماد مردم را جلب نماید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم  جناب روحانی با استعانت از خداوند منان و استفاده از نیروهای کارآمد و اثربخش و ولایت مدار و تعامل با قوا به ویژه مجلس شورای اسلامی فرصت را غنیمت شمرده و خدمت موثر انجام دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در توصیه اول به جناب روحانی اظهار داشت: از آن جایی که هم ولایت مدار و هم قانون‌مدار هستید انتظار می‌رود سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری،‌سند چشم انداز، اسناد بالا دستی و قانون برنامه را به صورت جدی و عملیاتی در دستور کار خود و دولت منتخب قرار دهید.

وی افزود: علت این که با وجود همه تلاش‌های بی وقفه و اقدامات صورت گرفته به رشد متوازن دست پیدا نکردیم عدم توجه به قانون و انحراف از آن بوده است.

امامی خطاب به آقای روحانی گفت: جناب روحانی کافی است به رهنمودها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توجه داشته و از حمایت آن بهره‌مند شویم تا ان شالله به موفقیت برسیم.

نماینده گرگان و آق قلا اظهار داشت: با توجه به نام گذاری دهه چهارم انقلاب از سوی رهبر به دهه پیشرفت و عدالت لازمه تحقق رشد متوازن این است که با عدالت سازگار باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بنا بر گزارش مرکز آمار 8 استان شامل سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی، کهیکلویه و بویر احمد جزو محروم‌ترین استان‌ها شناخته شده‌اند.

وی گفت: برابر با ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه دو درصد از درآمدهای عمومی می‌بایست در جهت رفع محرومیت زدایی در کشور به کار گیرد اما آمار و شاخص‌ها نشان می‌دهد که نه دولت و نه مجلس از ابزارهای بودجه‌ای برای کمک بیشتر به توازن منطقه‌ای و عدالت اجتماعی استفاده نکرده‌اند.

امامی در ادامه به رئیس‌جمهور تاکید کرد: امید است جنابعالی در جهت رفع محرومیت در رابطه با این هشت استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرای صحیح سیاست‌های اصل 44 تلاش کنید.

نماینده گرگان و آق‌قلا در رابطه با حوزه انتخابیه خود گفت: تسریع در شروع عملیات راه آهن گرگان- بجنورد مشهد، اجرای پروژه 4 بانده کردن محور بین‌المللی آق قلا و اینچه برون، نصب و راه اندازی دستگاه ALS فرودگاه بین‌المللی استان و تضمین اعتبارات لازم برای پروژه بیمارستان 320 تختخوابی آیت الله گرگانی مد نظر وزیر راه و شهرسازی باشد.

وی در پایان تأمین منابع مالی طرح‌های مصوب سه سفر استانی رئیس‌جمهور به این استان، تلاش برای اقتصادی کردن کشاورزی، تعیین تکلیف مطالبات واحدهای تولیدی، تأمین سهم در گردش واحدهای تولیدی، خروج پادگان لشکر 30 از گرگان و تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه تمام این استان را از وزرای مربوطه خواستار شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نطق ، صحن ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار