اميرآبادي خبر داد

هم‌اکنون؛ جلسه هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراها براي بررسي نهايي شکايت‌هاي واصله

عضو هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي مجلس، از برگزاري جلسه هيات متبوع خود با روساي هيات‌هاي عالي استانها به منظور بررسي نهايي شکايت‌هاي واصله از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا خبر داد.

"احمد اميرآبادي‌فراهاني" نماينده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از نهايي‌شدن انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تا عصر امروز خبر داد و گفت: هم اکنون جلسه هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا با حضور روساي هيات‌هاي عالي استان‌ها به منظور بررسي نهايي شکايت‌هاي واصله از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در حال برگزاري است.
 
وي در ادامه افزود: در حال‌حاضر حدود 15 درخواست براي ابطال انتخابات شوراهاي شهر و روستا در برخي از توابع استان‌هاي تهران، قزوين، خوزستان، فارس، البرز، لرستان و چند شهر ديگر مطرح شده که در اين نشست شکايت‌ها بررسي و تصميم نهايي اتخاذ خواهد شد.

گفتني است: ساز و کار ابطال انتخابات شوراها به گونه‌ای است که با پیشنهاد هیئت عالی استان و با ارائه دلایل و مدارک مستند و پس از بررسی در هیئت مرکزی، رای به ابطال یا عدم ابطال صندوق یا حوزه انتخابیه‌ای داده خواهد شد و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تنها مرجع قانونی اعلام ابطال انتخابات در شهرهاست.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: انتخابات ، شورا ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار