فلامينگو و جوجه هايش نجات يافتند

مديركل حفاظت محيط زيست فارس از نجات تعدادي از فلامينگوها و جوجه‌هاي فرو رفته در نمک زارهاي درياچه خشک شده بختگان با تلاش محيط‌بانان خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،ابراهيمي كارنامي بااعلام اين خبر گفت: با اقدام به موقع کارشناسان بخش حيات وحش و محيط‌بانان و با همکاري جوامع محلي منطقه خير (khir) شهرستان استهبان در عملياتي امدادي بيش از 400 فلامينگوي فرو رفته در نمک‌زار از سطح تالاب جمع‌آوري و به درياچه‌هاي مهارلو و طشک منتقل شدند.
 ابراهيمي کارنامي افزود: با توجه به گرماي‌طاقت فرساي منطقه محيط‌‌بانان و جوامع محلي در عملياتي که سه شبانه‌روز به طول انجاميد، فلامينگوها را از سطح تالاب جمع‌آوري کردند اما تعدادي از جوجه‌ها تلف شدند .
 وي ادامه داد:بختگان به عنوان دومين درياچه بزرگ ايران زيستگاه پرندگاني مانند فلامينگو، درنا، کبوتر دريايي، آب‌چليک، مرغابي و غاز است که از دشت هاي سيبري به ايران مهاجرت مي کنند .
اين تالاب در سال‌هاي اخير به علت کاهش بارندگي، مديريت نا صحيح منابع آبي و توسعه ناپايدار که در حوزه آبخيز اين تالاب صورت گرفته است، به شدت در معرض تهديد قرار دارد.
مديرکل حفاظت محيط زيست فارس گفت: اکنون تالاب بختگان خشک شده و يکي از راهکارهاي نجات آن از وضع فعلي تخصيص حق آبه زيست محيطي تعيين شده به صورت مستمر از درياچه پشت سدهاي احداثي در اين حوزه و ساماندهي کشاورزي در منطقه است./ف
برچسب ها: محیط ، زیست ، فارس ، نجات ، فلامینگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار