احمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تلاش ابرقدرت‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به دبیرکلی اوپک

عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به نامزد شدن ايران براي کسب جايگاه دبير کلي اوپک گفت: ابرقدرت‌ها هميشه در ابعاد مختلف بر ايران فشار آوردند و قطعا در اين مورد نيز در بعد سياسي رايزني‌هايي خواهند داشت زيرا مي‌دانند که اگر ايران اين جايگاه را به دست آورد مطمئنا بر سياست‌هاي آنان اثر خواهد گذاشت.

"حجت‌الاسلام موسي احمدي" نماينده دير، کنگان و جم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به نامزد شدن ايران براي کسب جايگاه دبير کلي اوپک گفت: در حال حاضر با توجه به موقعيت مناسبي که ايران در صحنه بين‌المللي دارد و همچنين با در نظر گرفتن انعقاد قرارداد گاز بين ايران و عراق اين مسئله چشم انداز روشني براي ايران خواهد ساخت.

وي ادامه داد: ايران در حال حاضر تقريبا در رديف سومين توليد کننده و صادر کننده نفت در جهان قرار دارد و اين مسئله بستر بسيار مناسبي است که بتوانيم اين جايگاه را کسب کنيم.
 
احمدي در ادامه تصريح کرد: با توجه به اينکه عربستان در حال حاضر جايگاه مرکز پژوهش‌هاي اوپک را به خود اختصاص داده این کشور نمي‌تواند از دو جايگاه برخوردار باشد و به نوعي دو کشور عراق و ايران براي رسيدن به جايگاه دبیرکلی اوپک تلاش مي‌کنند که با توجه به ظرفيت‌ها و موقعيت‌هاي ايران اميدواريم بتوانيم براي اولين بار بعد از انقلاب اسلامي اين کرسي را کسب کنيم و جايگاه خود در اوپک را به دست آوريم.
 
عضو کميسيون انرژي مجلس در پاسخ به این سوال که آيا تحريم‌ها بر اين موضوع اثرگذار هستند يا خير، اظهار داشت: ابرقدرت‌ها هميشه در ابعاد مختلف بر ايران فشار آوردند و قطعا در اين مورد نيز در بعد سياسي رايزني‌هايي خواهند داشت زيرا مي‌دانند که اگر ايران اين جايگاه را به دست آورد مطمئنا بر سياست‌هاي آنان اثر خواهد گذاشت.
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: غربي‌ها مطمئنا از تمام توان و ظرفيت‌هاي سياسي خود استفاده مي‌کنند تا اين جايگاه به ايران تعلق نگيرد اما فرصتي که در حال حاضر ايجاد شده خصوصا با تغييري که در دولت شکل گرفته است، زمينه بسيار خوبي است تا بتوانيم در بعد بين‌المللي براي کسب جايگاه دبير کلي اوپک از آن استفاده کنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار