آل‌خلیفه راهپیمایی روز جهانی قدس را سرکوب کرد

روز جهانی قدس با لبیک مسلمانان و پیروان سایر ادیان در حالی آغاز شده است که بحرینی‌ها به عنوان اولین راهپیمایی‌کنندگان به خیابان‌های آمدند اما با سرکوب رژیم آل‌خلیفه مواجه شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان و آزادگان جهان به سنت سال‌های گذشته بار دیگر دعوت طلایه‌دار مبارزه با صهیونیستم جهانی و آزادی قدس شریف را لبیک گفته و به خیابان‌ها آمدند تا فریاد چندین دهه مظلومیت ملت فلسطین را در برابر دیدگان خاموش نهادهاو کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و حاکمان کشورهای اسلامی به گوش جهانیان برسانند.

در گزارش حاضر اخبار لحظه به لحظه خشم مقدس جهان اسلام و ملت‌های آزاده را در اختیار خوانندگان تسنیم می‌گذاریم:

 

10:16 جهاد اسلامی مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس را خواستار شد. «محمد الحرازین» از رهبران جهاد اسلامی در بیانیه‌ای از مردم فلسطین خواست تا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و پرچم فلسطین را در این راهپیمایی برافراشته کنند.

10:01 مراسم بزرگداشت روزجهانی قدس و یاد حضرت امام خمینی(ره) با حضور سفیر کشورمان در بیروت برگزار شد. به مناسبت روز جهانی قدس، مراسم باشکوهی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور نمایندگان مقامات عالی رتبه سیاسی و دینی لبنان ازجمله معاون رئیس جنبش أمل به نمایندگی از رئیس پارلمان لبنان، وزیر خارجه به نمایندگی از نحیب میقاتی نخست وزیر موقت، نماینده تمام سلام نخست وزیر مکلف، قائم مقام دبیرکل حزب‌الله، نمایندگان رؤسای جمهور و نخست وزیران سابق (ازجمله امیل امیل لحود فرزند و نماینده رئیس جمهور سابق و دکتر ویکتور الکک نماینده امین جمیل رئیس حزب کتائب و رئیس جمهور اسبق)، رؤسا و نمایندگان احزاب، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی اهل سنت، دروزی، مسیحی و شیعه لبنانی و نیز مسئولان شورای علمای فلسطین و گروههای مقاومت فلسطینی مقیم لبنان و سوریه برگزار شد.

09:39 رسانه های لبنانی از برگزاری مراسم روز جهانی قدس در نزدیکی نهر الوزانی در مجاورت اراضی فلسطین و تحرکات گسترده نظامیان صهیونیست در این منطقه خبر دادند. شبکه المنار در گزارشی با عنوان روز قدس در الوزانی و آماده رژیم صهیونیستی آورده است: حزب الله لبنان در نزدیکی ارتفاعات مشرف بر رودخانه الوزانی در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی تابلوی بزرگی را به مناسبت روز جهانی قدس نصب کرده است.

09:37 در اولین ساعت‌های روز جهانی قدس نیروهای آل خلیفه با شدت هرچه تمام تر با راهپیمایی کنندگان را سرکوب کردند. نیروهای امنیتی آل خلیفه با حمله به راه بندهای ایجاد شده توسط مردم برای حمایت از راهپیمایان در خیابان‌های منطقه نویدرات سعی داشتند تعدادی از راهپیمایان روز جهانی قدس را که پس از اقامه نماز صبح در مساجد به خیابان‌ها آمده بودند، با خودروهای خود زیر بگیرند.
 
09:23 روز جهانی قدس در بیش از 80 کشور برگزار می‌شود. در آستانه روز جهانی قدس، میلیون ها مسلمان در گوشه و کنار دنیا برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین آماده می شوند. تظاهرات مسلمانان قرار است امروز جمعه 2 آگوست در بیش از 80 کشور دنیا برگزار شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: روز ، قدس ، وبگردی ، راهپیمایی ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار