هزينه واقعي انشعاب برق 5 برابر قيمت کنوني است

معاون شرکت توانير گفت: در حالي که قيمت واقعي تامين هر انشعاب جديد برق حدود 5 برابر نرخ سال 83 شده، اما هزينه انشعاب هنوز تغييري نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا خوش خلق با اشاره به متفاوت بودن قيمت خريد انشعاب برق در کلان شهرها با شهرستان ها و روستاها افزود: قيمت خريد انشعاب برق در شهر تهران 360 تا 400 هزار تومان ، در شهرستانها 190 هزار تومان و روستاها 40 تا 50 هزار تومان است.

معاون هماهنگي توزيع برق شرکت توانير با اشاره به اين که هزينه انشعاب شامل حق انشعاب ، لوازم اندازه گيري مانند کنتور، کابل و تيرک و نيروي انساني است، گفت: در برخي مواقع که ساختماني آماده بهره برداري است اما براي تامين برق به خط انتقال مانند تير برق وخطوط جديد برق نياز دارد، بايد در نوبت قرار گيرد و در مواقعي که صاحب ملک عجله داشته باشد هزينه نيروي انساني را هم بايد متقبل شود تا زودتر و خارج از نوبت انشعاب بگيرد.

وي در پاسخ به اين پرسش که مگر تامين برق ساختمانهايي که بر اساس مجوزهاي قانوني ساخته مي شود از وظايف وزارت نيرو نيست و آيا مبلغي که دريافت مي شود با مجوز قانوني است ؟ اظهار داشت : اين مبلغ بر اساس آيين نامه تکميل تعرفه هاي برق دريافت مي شود.

خوش خلق اضافه کرد : هزينه نيروي انساني در مواردي که خارج از نوبت انشعاب برق گرفته مي شود به عهده مشترک است.

وي گفت: هزينه نيروي انساني که شرکت هاي پيمانکاري دريافت مي کنند، جدا از حق انشعاب است و ممکن است از هزينه کل حق انشعاب هم بيشتر شود.
برچسب ها: توانیر ، قیمت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار