افزايش سرمايه گذاري راهکاري براي جلوگيري از واردات

افزايش سرمايه گذاري و تقويت علم و علوم فناوري کشور و اتصال دانشگاهها به حوزه بازار و صنعت بايد از اختراعات در حوزه صنعت استفاده شود تا شاهد پيشرفت روز افزون توليدات باشيم.

حسين وکيلي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: با پيشرفت و رشد روز افزون بخش علمي مي‌توانيم در زمينه اقتصاد از علم و دانش کشور بيشتر استفاده کنيم که توليدات داخلي کشور را ارتقا بخشيم که امروزه نقش و جايگاه شرکت هاي دانش بنيان و بانک هاي علم و فناوري و محيط هاي علمي و دانشگاهي در بسياري از کشورهاي پيشرفته نقش اساسي دارند.

وي گفت: شرکت هاي دانش بنيان و سازمان هاي علمي مي‌توانند در توسعه توليدات و موضوع فراهم سازي شاهد  نيازهاي توليدات بهينه و عدم وابستگي به صادرات در بخش هاي مختلف باشند که در اين زمينه تقويت بخش خصوصي يک ضرورت است.

وکيلي افزود: اين نقدينگي در جهت توليد به کار گرفته نشده و موجب کشيده شدن نقدينگي به سمت واردات است که با افزايش سرمايه گذاري و تقويت علم و علوم فناوري کشور و اتصال دانشگاهها به حوضه بازار و صنعت بايد از اختراعات در حوزه صنعت استفاده شود تا شاهد پيشرفت روز افزون توليدات باشيم.

اين کارشناس اقتصادي در ادامه افزود: اقتصاد ايران اين توانايي را دارد که بتواند با برنامه ريزي و توليدات بيشتر از واردات بي رويه جلوگيري کند و بايد در حماسه اقتصادي يک رفتار جهادي را داشته باشد در حال حاضر بايد وابستگي به نفت را کمتر کرده و به کارآفريني بيشتر توجه شود و صرفه جويي را براي توليدات اشتغالزا دنبال کنيم.

وي در پايان گفت: به منظور کاهش واردات به کشور در مرحله اول بايد بحث اولويت دادن به حل مسائل اقتصادي توجه شود که اولين خواسته بخش خصوصي است و در مرحله بعد سواد بخشي به فضاي کلان اقتصادي در کشور بسيار مهم است و توجه به گروههاي کم درآمد و کاهش شکاف طبقاتي و تنظيم سياست هاي اقتصادي و درآخر اتخاذ رويکرد توليد محور که اساسي ترين نياز اقتصاد است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، صنعت ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار