بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

ضرورت نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای رفع بحران منطقه/ حزب‌الله قدرتمند‎‌تر می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ضرورت دارد برای رفع بحران منطقه نشست مشترکی بین وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی برگزار شود.

"علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همزمان با هفتمین سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: امروز پس از گذشت ۷ سال از جنگ ۳۳ روزه، حزب‌الله لبنان قوی‌تر از گذشته شده و مقاومت روز به روز توانمندتر می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم همه توطئه‌های طراحی شده و صورت گرفته به خصوص در سوریه و لبنان شاهد هستیم این طرح‌ها با هوشمندی رهبر خردمند، شجاع و باتدبیر حزب‌الله خنثی می‌شود و مقاومت قدرت خود را افزایش می‌دهد.

بروجردی به سخنرانی سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت هفتمین سال پیروزی مقاومت اشاره کرد و گفت: سیدحسن نصرالله در این سخنرانی با تحلیلی جامع و از موضع قدرت در مقابله با حرکت تکفیری‌ها سخن گفت، همان حرکت تکفیری که توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به منظور مقابله با مقاومت طراحی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آینده حزب‌الله لبنان گفت: حزب‌الله با عنایت الهی و حمایت گسترده مردمی و رابطه هوشمندانه ملت لبنان اعم از مسیحی و مسلمان روز به روز قدرتمند می‌شود و رهبر حزب‌الله نیز محبوبیت و قدرت بیشتری پیدا می‌کند و این چنین نیز خواهد بود.

بروجردی در ادامه به انفجار اخیر در لبنان اشاره کرد و گفت: انفجاری که اخیرا در لبنان اتفاق افتاد یک اقدام طراحی شده آمریکایی_ صهیونیستی است که با هدف بهم زدن امنیت لبنان صورت گرفت.

وی افزود: این اقدام در ادامه سلسله تحرکاتی است که از مدت‌ها پیش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها آن را طراحی کردند تا امنیت کشورهای منطقه بهم بریزد و آنها از اختلافات داخلی کشورهای اسلامی برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی بهره‌برداری کنند.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صددند تا کشورها اسلامی را گرفتار مسائل داخلی خود کنند و در این راستا از اهرم گروه‌های تکفیری که عوامل سرسپرده آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان است استفاده می‌کنند.

بروجردی تاکید کرد: جهان اسلام باید با هوشمندی این توطئه‌ها را خنثی کند و اجازه ندهد طرح‌های آمریکایی صهیونیستی به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و گفت: آنچه در مصر اتفاق می‌افتد جای تاسف دارد و این اتفاقات دور از شان ملت مصر با سابقه تمدنی هزار ساله است.

وی افزود: امیدواریم خود مصری‌ها از جمله علما، دانشمندان و نخبگان فعال مصری در این زمینه اقدام عاجل انجام دهند و مانع از بروز فتنه شوند.

بروجردی تصریح کرد: البته باید سازمان همکاری اسلامی در این زمینه نقش خود را ایفا کند و اجازه ندهد بیش از این جهانیان شاهد کشتار تاسف‌بار ملت مظلوم مصر شوند.

بروجردی در ادامه این بحث به آینده روابط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: با آقای ‌ظریف مرتبا در تماس هستیم و اظهارنظر بین کمیسیون و آقای ظریف صورت می‌گیرد.

وی گفت: سیاست ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این است که همانگونه که پیشتر جلسات مشترک بین این کمیسیون و وزارت امور خارجه برگزار می‌شد ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دیپلماسی پارلمانی اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه نیز به دیپلماسی پارلمانی معتقد است و ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای هماهنگی با وزارت امور خارجه استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پایان با اشاره به حوادث اخیر منطقه گفت: ضرورت دارد یک کار جمعی برای رفع بحران منطقه صورت گیرد و یک نشستی بین وزرای خارجه کشورهای اسلامی برگزار شود تا برای رفع بحران منطقه تبادل نظر کنند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار