ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پیشنهاد ارائه مانیفست از سوی اصولگرایان توجیه عملکرد غلط اصلاح طلبان است

عضو حزب موتلفه گفت: مانیفست اصولگرایان بر پایه تفسير مقام معظم رهبری از اصولگرایی است و معنا و مفهومی که ایشان از اصولگرایی تبيین کردند مدنظر اصولگرایان قرار گرفته است، لذا پيشنهاد ارائه مانيفست اصولگرايان از سوي فعالان اصلاح‌طلب صرفا توجیه عملکرد غلط اصلاح طلبان است.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات" موسوی لاری" مبنی بر درخواست ارائه مانیفست از سوی اصولگرایان اظهار داشت: به نظر می‌رسد آنچه که از سوی آقای موسوی لاری مطرح شده به نوعی فرافکنی بر عملکرد اصلاح‌طلبان است.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان در میان اصول 20 گانه خود که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده  به نظر مخالفان و نقدپذیری توجه داشته‌اند، گفت: اعتراض اصولگرايان به رفتارهای ساختار شكنانه اصلاح طلبان بود، لذا مخالفت آن‌ها به روش اصولگرايي ختم نشد؛ بلكه برداشت و تفسیر غلط از قانون اساسی و عدم پذيرش آن مورد انتقاد قرار گرفته كه اين حاکی از مخالفت با روش اصولگرایان نيست.

وی در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان از قانون اساسی عدول کردند، بنابراین تصور آقای موسوی لاری مبنی بر اینکه اصولگرایان خود را پشت سر نظام مخفی کرده‌اند و هر انتقادی را انتقاد به اصل نظام می‌دانند یک نوع تفرقه افکنی است.

ترقی با بیان اینکه اصولگرایان از کلیت نظام و مقام معظم رهبری تبعیت می‌کنند، تأکید کرد: حمایت اصولگرایان از رهبر معظم انقلاب و کلیت نظام مبنی بر این نیست که خود را پشت سر نظام مخفی کردند، بلکه اصولگرایان خود را پیش‌مرگ نظام، ولایت و رهبری می‌دانند تا آسیبی از سوی دشمنان و دوستان دارای اشتباه در مشی و روش به نظام اسلامي نرسد.

وی با اشاره به انتقادات اصلاح طلبان به دولت پیشین عنوان کرد: اصولگرایان نقد بر احمدی‌نژاد را نقد نظام تلقی نکردند، بلکه انتقاد بر عملکرد دولت نهم و دهم را نقد بر رفتار اصولگرایانه می‌دانند.

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه اصولگرايان نقد نظام را در جایی نمی‌پذیرند که نقد قانون اساسی و مخالفت با فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری در مسائل اختلافی نظام و کشور مطرح باشد، تصريح كرد: اصلاح طلباني كه فصل‌الخطاب رهبری معظم انقلاب در بین قوا  و  فتنه 88  را نپذیرفتند و اکنون خود ادعای تقلب را دروغ می‌پندارند چطور  مدعی و منتقد  روش اصولگرایان  هستند.

وی بیان کرد: پيشنهاد  ارائه مانيفست اصولگرايان از سوي فعالان اصلاح‌طلب صرفا توجیه عملکرد غلط اصلاح طلبان است.

ترقی در ارتباط با طرح  بحث اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گفت: به مذاکره براساس چارچوب و اصول پایبند هستیم و اگر سران اصولگرا و اصلاح طلب در یک محیط منطقی و چارچوب مشخص به بحث و مذاکره بنشینند؛ بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عضو حزب موتلفه اظهار داشت:  آقای عسگراولادی به مراتب به عنوان  نماینده اصولگرایان برای فراهم کردن زمینه مذاکره با اصلاح طلبان به مکاتبه با آنها پرداخته‌اند، اما اصلاح طلبان این مسیر را بسته نگه داشتند.

وی با اشاره به برگزاری مناظره بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در محافل دانشگاهی بیان کرد: اصولگرایان همیشه به دنبال فراهم کردن زمینه برای مذاکره با اصلاح طلبان بودند؛ اما اصلاح‌طلبان با پرداختن به شيوه غلط مبني بر موضوعات كلان كشور و مباحث حاشيه‌اي، سعی در  بي‌نتيجه ماندن مناظره‌ها داشتند.

اين فعال اصولگرا تاکید کرد: در صورتی که  عملكرد اصلاح طلبان در مناظره‌ها بر اساس  چارچوب‌ها باشد به طور قطع اصولگرایان در این زمینه آمادگی دارند، اما ما همیشه قانون‌شکنی و عدول از چارچوب مناظرات را از سوی اصلاح طلبان شاهد بودیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا درخواستی از سوی اصلاح طلبان برای ارائه مانیفست اصولگرایان داشته‌اید؛ بیان کرد: تاکنون چنین درخواستی مکتوب و شفاهی‌دريافت نكرديم و از سوي مجمع روحانیون و خاتمی جواب نامه‌های عسگراولادی مبني بر مذاكره داده نشده است.

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه مانیفست اصولگرایان مشخص است، خاطرنشان كرد: مانیفست اصولگرایان بر پایه تفسير مقام معظم رهبری از اصولگرایی است و معنا و مفهومی که ایشان از اصولگرایی تبیين کردند مدنظر اصولگرایان قرار گرفته است.

انتهای پيام/

برچسب ها: ترقی ، موسوی ، لاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.