عضو فراکسيون نجات درياچه اروميه:

نجات درياچه اروميه نيازمند قدرتي "فرا وزارتخانه‌اي" است

عضو فراكسيون نجات درياچه اروميه در مجلس گفت: مسئله نجات درياچه اروميه در يك وزارتخانه حل نمي‌شود بلكه نيازمند قدرتي فراوزارتخانه‌اي است يعني بايد از قدرت و نفوذ رئيس‌جمهور نيز براي حل آن استفاده شود.

ميرهادي قره‌سيدرومياني نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد همكاري كارگروه درياچه اروميه در دولت و فراكسيون نجات اين درياچه در مجلس گفت: چيت‌چيان وزير نيرو در معرفي برنامه‌هاي خود در محور سوم، نجات درياچه اروميه را ذكر كرد و قرار بر اين شد كه كارگروهي با كمك مجلس و دولت در اين مورد تشكيل شود.   
 
وي ادامه داد: البته همان‌گونه كه چيت‌چيان هم به آن اشاره كرد اين مسئله يعني نجات درياچه اروميه در يك وزارتخانه حل نمي‌شود بلكه نيازمند قدرتي فرا وزارتخانه‌اي است يعني بايد از قدرت و نفوذ رئيس‌جمهور نيز براي حل آن استفاده شود.   
 
عضو فراكسيون نجات درياچه اروميه در مجلس اظهار داشت: با تشكيل اين كارگروه علاوه بر تعامل مجلس و دولت، پيشنهادات سازنده براي برون‌رفت از اين بحران ارائه مي‌شود.   
 
وي ادامه داد: به نظر من برنامه‌هايي كه چيت‌چيان به عنوان راهكار براي رفع اين مسئله به آن‌ها اشاره كرده و با توجه به آشنايي كه نسبت به منطقه دارد اميدواريم كه بتوانيم اين مسئله را رفع كنيم.   
 
نماينده تبريز در ادامه تصريح كرد: از برنامه‌هايي که براي نجات درياچه اروميه مي‌توان به آن‌ها اشاره كرد شناسايي چاه‌هاي غيرمجاز و همچنين بررسي سدهايي است كه در مسير رودخانه‌هاي مختوم به اين درياچه ساخته شده است.
 
قره‌سيد رومياني در پايان خاطرنشان كرد: فراكسيون نجات درياچه اروميه در مجلس و كارگروه تشكيل شده به اين منظور در دولت به صورت مكرر در صحن مجلس و داخل فراكسيون با يکديگر در ارتباط بوده و اين مسئله را پيگيري مي‌كنند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار