گزارش تحليلي دريچه/شرکت اپل؛

چگونه مشکلات گوشي و تبلت اپل را خودمان رايگان رفع کنيم!؟

اگر مي خواهيد براي هميشه از شر خطا دادن هاي پي در پي گوشي و يا تبلت اپل خود خلاص شويد و نرم افزار هاي رايگان را به راحتي بر روي دستگاه خود نصب و اجرا کنيد؛ در اين گزارش دريچه در اين گزارش تمام فوت و فن ها را با معرفي يک سايت کاربردي به شما آموزش مي دهد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت اپل از سال 2008 در پی تحریم‌های جهانی علیه ایران، کشور ما را در بخش نرم افزاري تحریم کرد و این تحریم‌ها تا به امروز ادامه داشته است. بر طبق دستور دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، این شرکت و تمامی شرکت‌های آمریکایی حق نداشتند بیش از 100 دلار با ایران معامله‌ای انجام دهند و اين تا حدودي بخش سخت افزاري اپل در ايران را هم به تاثير تحريم قرار داد، البته فقط کشور ما شامل اين تحريم ها نبود!



اما چندي نگذشت که همین دپارتمان بر طبق نامه 69/67542/123 به شرکت اپل اجازه معامله با کشور ایران را داد و وزارت خزانه داری آمریکا نیز آن را تایید و ابلاغ نمود. چند ماه پيش وب سایت رسمي اپل نیز فورا ایران را از لیست تحریم ها خارج و به فکر برپایی نمایندگی رسمی و فروشگاه بزرگ اپل در ایران شد.که خود جاي تعجب داشت.



البته اين خبر ديري نپاييد و کاربران ايراني اوايل سال جديد ميلادي از سوي اپل تحريم و حتي فروشگاه نرم افزاري اين شرکت بر روي کشور ما بسته شد.



اين در حالي است که شرکت اپل یکی از 10 شرکت بزرگ تلفن همراه در دنیاست. اين شرکت در ابتدا کار خود را با هدف تولید کامپیوترهای شخصی شروع کرد و حال با تلفن هاي همراه و آيپد و مک در دنيا شهره است. شهرتي که کمي دست مايه سياست به خود گرفت و اين موضوع تا حد زيادي کاربران را ناراضي گرداند.

اما به راستي خصومت اپل با ايران چيست!


کینه توزی شرکت اپل با کارابران ایرانی سابقه طولاني دارد ، پارسال یک دانشجوی ایرانی برای خرید  iphone (تلفن هوشمند شرکت اپل) به يکي از فروشگاه هاي زنجيره اي اپل در آمريکا می رود اما به محض اینکه با دوست خود فارسی صحبت می کند، فروشنده در یک اقدام عجیب گوشی را از او پس می گیرد و می گويد متاسفانه ما نمی تونیم به شما دستگاه های شرکت اپل را بفروشیم.

این دانشجوی ایرانی، با تعجب زیاد علت را پرس و جو مي کند و فروشنده در پاسخ به او فقط می گويد : " به ما گفتن به ایرانی ها محصولی را نفروشیم "، اما آيا اگر اپل در دست ايراني ها نباشد، ايرانيان مجبور مي شوند که به سراغ 1100 شرکت نوکيا بروند؟
اين نشان ميدهد که آمريکايي ها هنوز پيشرفت و سطح سواد تکنولوژيکي ايرانيان را درک نکرده اند و بازار پر رونق تلفن هاي هوشمند در اين کشو را يا نديده اند و يا ديده اند و به روي خود نمي آوردند!؟
بگذريم؛ فورا این موضوع در اینترنت پخش می شود و سایر کاربران هم از برخورد بد فروشنده های اپل با ایرانی ها شکایت کردند ، به قدری این مسئله مهم شده بود که تقریبا همه ی شبکه های خبری معتبر دنیا آن را پوشش دادند و حتی با دانشجویي که اين مشکل برايش اتفاق افتاده بود مصاحبه کردند.



البته خودزني هاي کمپاني اپل به همين جا ختم نشد؛

در این بین اپل با سیاست های دیگر سعی در تحریم موارد دیگر را کرد؛ از این تحریم ها می توان به Apple ID اشاره کرد، در واقع اپل با اشتباه خود که بعد ساخت Apple ID برای کاربران ايراني  مرتکب شد کپن توهین به کاربران خود را پر کرد.



منظور همان خطاي1009 براي کاربران Apple ID است که ایرانيان را جزء ملیت ها بر نشمرد و حق استفاده آنها از خدمت اين شرکت؛ از قبيل: فروشگاه نرم افزاري، پست الکترونيک و... را گرفت!
جالب بود، درستش اين است که يک شرکت توليد کننده تلفن همراه؛ کاري به اين نداشته باشد که کاربرش کجاي دنيا هستند و گوشي در دست چه کسي است؟! خدمات نرم افزاري حداقل امکاناتي است که که اپل بايد به کاربرانش بدهد.
اما تا همين سه روز پيش، وقتي شما به عنوان يک کاربر ايراني به apple store خود وارد مي شديد، نرم افزار هاي رنگ و لعاب دار را مي توانستيد ورق بزنيد و يکي از آنها که دقيقا به دنبالش مي گشتيد را انتخاب مي کرديد.
درست زماني که براي دانلود بالای صفحه بر روي گزینه ی free  کلیک و apple id کليک مي کرديد، دو سه دقیقه ای بيش نمي گذشت که خطای 1009 روي صفحه ي موبايل شما ظاهر مي شد. خطای 1009 فقط براي ما ایرانی هاست. شما حق استفاده از خدمات اپل را نداريد!


چند روزي است که باز اپل تحريم هاي خود عليه ايران را برداشته است



باز گويا سه روز است که نوه ي استيو جابز با کاربران ايراني مهربان شده است.
Apple ID شما باز شده،
دانلود نرم افزار از اپ استور ميسر شده، ايران مليت شده است و ديگر خطاي 1009 ظاهر نمي شود.



اما به راستي ما ایرانی ها چه کار باید انجام دهيم!؟ منتظر لطف شرکت اپل باشیم تا یک روز در ميان ما را تحريم کند در های اپ استور را براي ما باز و بسته کند ؟! مطمئنا پاسخ شما هم نه خواهد بود!  چرا که اپ استور با تمام مزیت هايش معایبی دارد.
معایب app store

- توضیحات نرم افزار ها به زبان اینگلیسی است:
در واقع کاربران ایرانی نمی توانند به زبان فارسی توضیحات نرم افزار ها را ببینند و این باعث می شود شما خیلی از نرم افزار ها را روی سیستم خود اضافه کنيد اما قبل از نصب و دانلود، شناخت درستی نسبت به آنها نداشته باشید ، حال اگر لازم باشد نرم افزاری را خریداری کنید امکان دارد برای برخی اپ ها پول خود را هدر دهيد.

- معیار های اخلاقی در خیلی از نرم افزار ها رعایت نشده است.
در APP STORE هیچ محدودیت اخلاقی وجود نداره این در حالی است که امکان دارد کاربر تلفن های اپل فرزند نوجوان شما باشد ، با این وجود شما هیچ کنترلی را روی تلفن همراه فرزند خود نخواهید داشت.

- هنگام ساخت Apple ID امکان انتخاب ایران به عنوان ملیت وجود ندارد.

در واقع اپل با این کارش مستقیما به ما ایرانی ها توهین کرده است، چرا که برای ساخت Apple ID نیاز به تعیین ملیت وجود دارد که شما نمی تونید ایران را به عنوان ملیت خود انتخاب کنید.


- فروشنده های تلفن همراه در کشور هایی مانند ایران به راحتی می تونند از شما سواستفاده کنند
حتما شما هم با این موضوع رو برو شده اید، موقوع خرید دستگاه های اپل فروشنده ها با گرفتن مبالغ زیاد ادعا می کنند بسیاری از نرم افزار های این شرکت را برای شما نصب می کنند.
اما در واقع با این کارشان هیچ توجهی به حقوق طراح نرم افزار نمی کنند ، فروشنده ها با یک اپل ای دی تعداد زیادی نرم افزار را خریداری می کنند و بعد روی دستگاه های مختلف آنها را نصب می کنند ، با این وجود شما نمی توانید هیچ کدام از نرم افزار های خود را به روز کنید و برای بروز کردنشان مجددا به فروشنده ی تلفن همراه خود نیازمند خواهيد بود.

- اپل تا کنون به خوبی حقوق طراحان نرم افزار های ایرانی را رعایت نکرده است



پيشنهاد دريچه فناوري اطلاعات به شما:( اگر اپل داريد)

استفاده از نرم افزار سیبچه ، سیبچه نرم افزاری مانند  app store مي باشد، با این تفاوت که توسط ایرانی ها ساخته شده و مدیریت می شود.
محیط سیبچه تفاوت چندانی با app store ندارد اما در ان خیلی از معیار های فرهنگي ما رعایت شده است که از آنها در داخل app store خبري نيست.
سیبچه با رعایت حقوق طراحان نرم افزار های ایرانی آنها را در اختیار شما می گذارد ، علاوه براین شما در سیبچه نرم افزار هایی را می تونید پیدا کنید که نمونه ی آنها در app store وجود نداره ، از جمله ی این نرم افزار ها می توان به نرم افزار رهیار و بانک تجارت اشاره کرد.



اما برای استفاده از سیبچه باید دستگاه خود را جیلبریک کنید ، دریچه در گفتگو با مهندس بشیرزاده، کارشناس فناوری اطلاعات و از طراحان سیبچه ، معایب جیلبریک کردن رو سوال پرسیده است.
وی پایین آمدن سرعت دستگاه پس از جیلبریک شدن را شایعه دانسته و گفت "اگر جیلبریک کردن مشکلی برای دستگاه ایجاد می کند چرا آن را در کشور های اروپایی و یا امریکا ممنوع نمی کنند"
علاوه بر این با جیلبریک امکاناتی از قبیل بلوتوث به دستگاه شما اضافه می شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Romina
۰۰:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام.ببخشيد چرا هيچي از اپ أستور دانلود نميشه همين error code مياد بايد چيكار كنم؟!
Iran (Islamic Republic of)
شمسعلی محمودی
۱۷:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
من گوشیم 6 هستش اصلا راضی نیستم یه ساله خریدم .تو 80 درصد شار یکدفعه خاموش میشه تا کابل رو وصل نکنی روشن نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام چرا ديگه نمى شه از اپ استور برنامه هارو دانلود كنم؟اصلا هيچى دانلود نمى شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام
کمک
دو هفتس نمیتونم از اپ استور برنامه دان کنم و نه برنامه آپدیت کنم. ارور could not be downloaded at this time...
چندین بار ساین اوت و ساین این کردم بازم همین ارورو داد. تایم زون رو هم خاموش روشن کردم بازم نشد.
با وی p ان هم به هیچ عنوان نشد....
چیکار کنم
لطفا کمک کنین... ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۹:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
سلام دوستان عزیز من هنوز اپل نخریدم می خوام بگم اگه خردیم برنامه ها رو باز نکنه و اگه چیزی نتونم دانلود کنم بازم اپل بهرم اون وقط میرم سامسونگ s6 میگیرم ولی اپل یک چیز دیگس نظرم رو کامل عوض کرد

هر کس موافق هست لایک کنه .. ......... ... منتشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
با سلام
ببخشید من چند وقت پیش گوشیم رو ریسیت کردم الان تمام مخاطبین که تو گوشیم بوده پاک نشدن ولی کسی تماس میگیره اسم نمیفته فقط شمارش هست کمک کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
Mandana
۱۷:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
چن وقته ميخوام برنامه دانلود كنم با گوشيم اما يه اپل اي دي ديگه كه مال من نيس مياد حالا هم كه هر كاري ميكنم هيچ برنامه ي رو دانلود نميكنه فقط لود ميكنه لطفا بهم بگين مشكل از كجاس
Iran (Islamic Republic of)
kosar
۱۳:۰۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
اطلاعات خوبی دادید ممنون ولی سیبچه اشغاله به درد نخور ترین برنامس از سیبچه اشغال تر ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
Mahsa
۲۳:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام
من يه آيپد اپل خريدم اما بعد چند وقت App Store خود به خود از برنامه هام حذف شده مى شه كمك كنيد
United States of America
navid
۱۰:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
شوما اگه بتونید ip adsl همان vfi رو مستقیما عوض کنید میتونید هرچی لازمه
دانلود کنید.منتهی ip vfi نه کامپیوتر.
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۱۲:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۲
سلام
ال جی ای 620 دارم
اصا جایی نداره که بتونم اپ هامو تو مموری سیو کنم!
میشه کمک کنید
Poland
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۲
سلام گوشیم سامسونگ مدل fit شارژ نمیشه علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
اپل بهترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
درسته اپل به درد نميخورد ولي سيبچه به درد نميخورد
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۷:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
با سلام
كي گفته براي به روز رساني نرم افزار بايد موبايل تحويل فروشنده بشه
اون زمانيه كه موبايل جيل بيريك باشه و اين يه نوع هك و دزدي از شركت اپل اگه Apple ID داشته باشيم و گوشي جيلبيريك نباشه مي توان برنامه دانلود و به روزرساني كرد
آخرین اخبار