در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام شد

آمريكا تصميم خود را براي جنگ عليه سوريه گرفته‌ است

زارعي با اشاره به مواضع برخي كشور‌هاي غربي در قبال سوريه گفت: آمريكايي‌ها تصميم خودشان را براي جنگ عليه سوريه گرفته‌اند و اين مسئله به احتمال زياد طي روزهاي آينده اتفاق خواهد افتاد لذا جبهه مقاومت موضع يكپارچه خود را در برابر هرگونه اقدام احتمالي عليه سوريه حفظ خواهد كرد.

سعدالله زارعي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، درباره علت تغيير لحن برخي كشورهاي غربي در مورد حمله به سوريه گفت: گمان برخي از اين كشورها اين بود كه پس از طرح مسئله حمله نظامي به سوريه، قبل از اينكه اين حمله اجرا شود، جبهه مقاومت و مخصوصا دولت سوريه در مواضع خود تغييراتي را ايجاد خواهند كرد و در نتيجه آنها مي‌توانند با نماي يك جنگ، بهره مطلوب‌ ببرند.

وي افزود: اما وقتي كه با مقاومت دولت سوريه، مشخص شد كه تهديد به جنگ تاثيري در عزم سياسي مقامات دولت سوريه ندارد و در نتيجه احتمال وقوع علني و عملي جنگ افزايش پيدا كرد، كشورهايي كه به هواي تصويرسازي جنگ آ‌مده بودند، عقب‌نشيني كردند و تنها آمريكايي‌ها و فرانسوي‌ها كه به طور واقعي مسئله جنگ را در دستور كار خود قرار دادند در وسط ميدان باقي ماندند.

اين كارشناس سياست خارجي با بيان اينكه آمريكايي‌ها ناچارند تبعات اين جنگ را يك تنه به دوش بكشند، تصريح كرد: اين در حالي است كه تبعات يك جنگ، علي‌الاصول نمي‌تواند تنها متوجه كشور آغاز‌كننده جنگ باشد و اين خود تناقضي است كه ممكن است منطقه ما را درگير يك جنگ با مدت نامعين كند.

زارعي در رابطه با اينكه چه كشورهايي در منطقه تحت تاثير تبعات حمله احتمالي به سوريه خواهند بود، خاطرنشان كرد:‌ جنگ در منطقه تمام كشورها را تحت تاثير قرار مي‌دهد و براي منافع و امنيت ملي هر كشوري از جمله تركيه كه با جنگ عليه سوريه موافق است، تهديد جدي به شمار مي‌آيد.

وي در پايان در مورد احتمال تغيير مواضع متحدان منطقه‌اي سوريه در قبال حمله احتمالي آمريكا به آن كشور متذكر شد: آمريكايي‌ها تصميم خودشان را براي جنگ عليه سوريه گرفته‌اند و اين مسئله به احتمال زياد طي روزهاي آينده اتفاق خواهد افتاد لذا جبهه مقاومت موضع يكپارچه خود را در برابر هرگونه اقدام احتمالي عليه سوريه حفظ خواهد كرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: زارعی ، سوریه ، اسرائیل ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار