تظاهرات هزاران نفر در اروپا عليه اقدام نظامي در سوريه

هزاران نفر در اروپا و ساير شهرهاي جهان عليه اقدام نظامي در سوريه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار؛ هزاران انگليسي در پاسخ به دعوت « سازمان جنگ را متوقف کنيد» در مخالفت با اقدام نظامي عليه سوريه در لندن پايتخت انگليس تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان از تصميم مجلس عوام در مشارکت نکردن جنگ احتمالي عليه سوريه استقبال کردند و با بالا بردن پرچم هاي سوريه و پلاکاردهايي که بر روي آنها نوشته شده بود «ما مخالف حمله نظامي به سوريه هستيم»،«نمي خواهيم لطمه اي به سوريه وارد شود» و «ننگ بر آمريکا باد» سياست هاي جنگ طلبانه آمريکا و متحدانش عليه سوريه را محکوم کردند.

اين شبکه افزود در شهر فرانکفورت آلمان نيز صدها نفر با برگزاري تظاهرات ضد جنگ عليه سوريه مخالفت خود را با اقدام نظامي عليه اين کشور اعلام کردند.تظاهر کنندگان با بالا بردن پرچم سوريه و عکس بشار اسد رئيس جمهور اين کشور هرگونه مداخله نظامي در سوريه را محکوم کردند.

اين شبکه خاطر نشان کرد در فرانسه نيز بر اساس آخرين نظرسنجي ها اغلب مردم مخالف شرکت کشورشان در جنگ نظامي عليه سوريه هستند.اغلب فرانسوي ها با تصميم فرانسوا اولاند رئيس جمهور اين کشور مبني بر مداخله نظامي در سوريه موافق نيستند بنابراين در اعتراض به اين تصميم گيري مردم شهرهاي پاريس، مرسيليا، ليون و رين تظاهرات کردند و مخالفت خود را با مداخله نظامي در سوريه اعلام کردند.

همچنيين اعضاي حزب چپگراي کارگران ترکيه با برگزاري تظاهرات در آنکارا مقابل پايگا هوايي اينجرليک استفاده از حريم هوايي اين کشور براي حمله به سوريه را محکوم کردند.در استراليا نيز تظاهر کنندگان در شهر سيدني پايتخت اين کشور تجمع و نسبت به هرگونه حمله نظامي آمريکا به سوريه ابراز نگراني کردند.تظاهر کنندگان استراليايي با حمل پارچه نوشته هايي که بر روي آنها نوشته شده بود«دست از سوريه برداريد» مداخله نظامي در سوريه را رد کردند.

تظاهر کنندگان تاکيد کردند باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به نيابت از مردم سوريه، آمريکا و مردم جهان تصميم گيري مي کند. اين شبکه در پايان افزود همچنين تظاهراتي در برخي از پايتخت هاي جهان، دهها ايالت آمريکا و چند کشور عربي در اعتراض به حمله احتمالي آمريکا در سوريه برگزار شد.
برچسب ها: تظاهرات ، اروپا ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار