پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جشن يك‌سالگي مؤسسه‌ي حمايت از هنرمندان پيشكسوت:

بهترين فضيلت بوسه و تعظيم در برابر هنرآفريني شما پيشكسوتان است

علي جنتي گفت: بهترين فضيلت بوسه و تعظيم در برابر خردانديشي و هنرآفريني شما هنرمندان پيشكسوت است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، مراسم جشن يك‌سالگي مؤسسه‌ي پيشكسوتان با حضور "علي مرادخاني" معاون هنري وزارت ارشاد اسلامي، "فرهاد بادپا" مدير روابط عمومي بين‌الملل، "عظيمي" مدير مؤسسه پيشكسوتان، "قادر آشنا" مدير كل مركز هنرهاي نمايشي برگزار شد.


در اين مراسم "علي جنتي"، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با وجود اينكه فرصتي براي حضور در اين مراسم نداشت اما با ارائه نامه‌اي از تلاش مؤسسه حمايت از پيشكسوتان، هنرمندان و حضور هنرمندان در اين جشن تشكر كرد و متن نامه به اين شرح است:

« همه ايران را خوب بنگريد پر از ستارگاني است  كه از ديرباز تاكنون چراغ فراروي آيندگان بودند، ستارگاني كه همواره نورشان با ما و نامشان هميشه پايدار بوده و هرگز به خاموشي نكشيده است. ستارگاني كه سوختند و گوهر گرانبهاي عمر را براي روشنايي و سربلندي ميهن نزار كردند.

فرهيختگاني كه گنجينه ديرپاي خرد و انديشه هستند به ويژه كه باعث هنرآفريني مي‌شوند و حضور در عرصه هنر و تلاش براي نقش‌آفريني آثار به يمن حضور شما پيشكسوتان است كه هنرجويان را به مقصد آفرينش‌هاي هنري مي‌رساند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وجود ارزشمند و تلاش شما فرهيختگان را غنيمت مي‌شمارد و تكريم و حمايت از پيشكسوتان را از مهم‌ترين رسالت خود مي‌داند و بر اين اساس يك سال گذشته مؤسسه حمايت از پيشكسوتان شكل گرفت و اهدافي در جهت خدمات حمايتي، معيشتي و رفاهي، استفاده از تجربيات سوابق فرهنگي و حفظ منزلت سالمندي را وجه همت خويش قرار داد و دست‌يابي به اين اهداف را با بردهاي پژوهشي، حمايتي،‌ معيشتي و همايشي در نظر گرفت و بعد از يك سال تلاش دست‌اندركاران بخشي از اهداف موردنظر محقق شد و انشا‌ا... ساير اهداف نيز با حمايت بيشتر و بهتر محقق خواهد شد.

مؤسسه پيشكسوتان اهداف موردنظري را دارند و برا رسيدن به هدف، راهبرداهاي مختلفي را طب كردند اما آنچه در اين مسير بيشتر اهميت دارد و بايد به آن پايبند باشد، ارزش‌هايي چون رعايت عدالت در ارائه اطلاعات و خدمات، مسئوليت‌پذيري و پاسخگويي، محرمانه تلقي شدن اسرار، حفظ اطلاعات شخصي و حريم خصوصي هنرمندان پيشكسوت است و اين‌ها نكاتي است كه من به آن تأكيد دارم.

هنرمندان گرانقدر زماني كه به چهره هر يك از شما پيشكسوتان مي‌نگرم كتابي از تجربه‌هاي گرانقدر مي‌يابيم كه هر ورقش در ذهن و زبانتان نگاشته شده است و وقتي به چشمان شما مي‌نگريم دريايي از مهر و جهش مي‌بينيم كه فوت و فن هنر را بي‌منت به جوانان مي‌بخشند و آينده هنرمندان جوان در گرو زانو زدن در مظهر شما پيشكسوتان و جرعه نوشي از درياي بي‌كران است و در ساحت شما برتر چه فضيلتي است كه دستان هنرآفرين شما را بوسه زنيم و در برابر خرد و انديشه شما تعظيم كنيم و قدردان آنچه آفريده‌اند، باشيم.

يك عمر تلاش شما را ارج مي‌نهيم و بر دستان مهربانتان بوسه مي‌زنيم كه امروز گشودن عرصه‌هاي نوين هنري دست‌آورد تلاش‌هاي ديروز شماست و ياد و نام و خدمات شما همواره، ايمان قلب فرهنگ و هنر خواهد بود و براي پاسداشت منزلت شما از تلاش و كوشش فرو نخواهيم كرد.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي» 
 
"علي مرادخاني" معاون هنري وزارت ارشاد اسلامي در جشن يك‌سالگي پيشكسوتان ضمن ابراز خوشحالي از حضور در جمع هنرمندان عنوان كرد: "علي جنتي" وزير ارشاد اسلامي به دليل ضرورت پيشامدي و جلسه‌اي كه پيش آمد نتوانستند در اين جمع حضور پيدا كنند و از من خواستند تا از شما هنرمندان عذرخواهي كنم.

وي ادامه داد: اگر ما براي هر كدام از هنرمندان بتوانيم كاري بكنيم و براي آنها زمينه‌اي ايجاد كنيم و بتوانيم نشان بدهيم كه چه گوهراني در عرصه هنر داريم كار بسيار بزرگي است كه البته مؤسسه پيشكسوتان اين كار را آغاز كرد و من از اين مجموعه و مديران و مسئولان مجموعه تشكر ويژه‌اي مي‌كنم.

"مرادخاني" تصريح كرد: خداوند متعال خيلي بخشنده و سريع الرضاست و هنرمندان اين ويژگي خداوند را دارند و هميشه به اينده نگاه مي‌كنند و انشاا... به آينده فكر كنيم و براي آينده كاري كنيم البته محدوديت‌هاي وجود دارد اما اگر كمك هنرمندان نباشد ما نمي‌توانيم كاري انجام دهيم چرا كه نام شما هنرمندان مي‌تواند خيلي جاها كار را پيش ببرد و مجموعه مديريت را كمك كند و مشكلات را از بين ببرد.

وي اظهار داشت: فكر مي‌كنم شما هنرمندان نقش اول هستيد و ما مي‌توانيم كارها را به سامان برسانيم،‌ اميدوارم خداوند به ما توفيق بدهد و در خدمت شما هنرمندان باشيم و تقاضا دارم اگر كم و كاستاي بود با راهنمايي شما بتوانيم آنها را برطرف كنيم.
 
"محمود عزيزي" بازيگر تئاتر در ادامه‌ي مراسم عنوان كرد: اين مجموعه‌ي هنرمندان هستند كه جامعه‌ي ما را شكل مي‌دهند و اوراق زرين تاريخ ما را رقم مي‌زنند حتي شخصيت‌هاي سينمايي، نقاشي، موسيقي كه يك دوره غفلت شد اما امروز دوباره داريم آنها را به ياد مي‌آوريم و براي آنها يادبود مي‌گيريم.

وي ادامه داد: متأسفانه ما براي هنر تعريف قانوني نداريم از مسئولان تقاضا داريم با ياري بتوانند مشاغل هنري را حمايت كنند و خانه‌هاي هنرمندان، روزنامه‌نگاران تشكيلات از اين دست را در لايحه‌ي مجلس تصويب كنند.

"عزيزي" خاطر نشان كرد: البته اين نارواست كه  فقط ارشاد اين بار را به دوش بكشد چرا كه ما نهادها و ارگان‌هاي ديگري را داريم كه مسئول هستند پاسخگويي اين فعاليت عظيم باشند آرزويم است كه مسئولان و دوستان همت كنند اين اتفاق را بوجود بياورند كه در تاريخ معاصر ما ثبت خواهد شد و يك ثبت تاريخي تأثيرگذار خواهد بود.
 
"عظيمي" مدير مؤسسه پيشكسوتان در اين مراسم ضمن خيرمقدم به مهمانان عنوان كرد: بسياري گفتند ما مواضع كاري مي‌كنيم اما ما به ياري خداوند سرمايه‌هاي عظيم توانستيم حمايت‌هاي معنوي را انجام دهيم و انگيزه‌ي خودم بر اين بود كه با وجود تعداد اندكي شماره از هنرمندان و پاسخ ترديدآميز برخي از آنها بتوانيم از 390 نفر نام ببريم و شرايط عضويت 70 نفر را فراهم كنيم.

وي ادامه داد: امروز در يك‌سالگي مؤسسه‌ي پيشكسوتان توانستيم گام اول را از زمين برداريم و برنامه‌هاي مدون را در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي براي ايجاد شرايط حضور ارزشمند شما فراهم كنيم.

"عظيمي" تصريح كرد: يكسال مؤسسه‌ي پيشكسوتان مهمان 80 نفر از عزيزان هنرمند بوديم و طي پيگيري مشكلات آنها توانستيم تا حدي اين پيگيري‌ها را مسئله‌ي خود بدانيم.

وي افزود: از اعضاي اندك و پركار مؤسسه سپاسگذارم و كاستي‌هاي ما را ببخشيد و هر كاري از دستمان بر مي‌آيد با كمال ميل انجام خواهيد داد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار