آغاز ماموريت فرستاده اوبامادر سودان

فرستاده رییس جمهوری آمریکا امروز برای دیدار با مسئولان بلندپایه سودان و سودان جنوبی ، وارد خرطوم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ " دونالد بوس" امروز پس از ورود به خرطوم با مسئول پرونده منطقه آبیی در سودان دیدار کرد . وی در پایان این دیدار گفت امروز اولین ماموریت خود را به عنوان فرستاده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سودان و سودان جنوبی با آشنایی و اطلاع از دیدگاه های درباره آبیی به عنوان منطقه حائل بین سودان و سودان جنوبی که یکی از مسایل اختلافی بین این دو کشور است آغاز کرده ام.

این درحالیست که سودان و سودان جنوبی همچنان در برخی زمینه ها از جمله منطقه نفت خیز آبیی به سبب ترسیم نشدن مرزهای مشترک اختلاف نظر دارند.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در خرطوم با صدور بیانیه ای پیش از ورود این مسئول آمریکایی به سودان اعلام کرد برنامه فرستاده دولت آمریکا همانا تاکید بر احترام به حقوق بشر و تامین نیازهای انسانی در سودان و تسهیل ورود به مناطق مورد اختلاف و تلاش برای تشکیل دولتی با گسترده ترین سطح نمایندگی مردمی در سودان است .

"باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا در ماه آوریل گذشته "دونالد بوس" را به عنوان فرستاده خود در امور سودان تعیین کرد. وی جایگزین برنتسون شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار