گزارش/

کارت هاي سوخته اي که جيب جايگاه داران را خالي مي کند

این روزها برخي کارت‌های باطله و سوخته شده، مورد استفاده مجدد توسط افراد سودجو قرار می‌گیرد در اين ميان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جای اصلاح سیستم‌های فنی، تراکنش هاي سودجويان را به قيمت فوب خليج فارس با جايگاه دار حساب مي کند.

برخی از کارت‌های باطله و سوخته شده به ویژه آن دسته از کارت‌هایی که به صورت موقت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صادر شده ، این روزها مورد استفاده مجدد توسط افراد سودجو قرار می‌گیرد، در اين رابطه بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ ابزار نظارتي در راستاي پایش کارت هاي هوشمند سوخت طراحي نشده و نظارتي بر صحت اين کارتها وجود ندارد.

وي با ابراز نارضايتي از عملکرد شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت:‌ زيرساخت هاي نظارتي همگام با گسترش کارت هاي هوشمند سوخت در کشور پيش نرفته به طوري که کد رهگيري هم براي اين سامانه در نظر گرفته نشده است.

وي تصريح کرد: ‌در حال حاضر سيستم هاي جايگاه ها بر عرضه سوخت متمرکز شده به طوري که افزایش ناگهانی در فروش بنزین و گازوئیل جایگاه‌ها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد رصد لحظه‌ای و سامانه هوشمند به صورت هفتگي و ماهانه گزارش ميزان فروش سوخت را به صورت آنلاين به مرکز گزارش مي دهد.  

وي  مهمترین مشکل در افزایش برداشت بنزین از کارت‌های باطله سوخت را وجود مشکلات متعدد فنی در سامانه هوشمند سوخت دانست و گفت: به واسطه مشکلات متعدد فني سامانه سوخت گيري در صورت مفقودي کارت هوشمند،‌ امکان سوء استفاده از اين کارت هموار شده ، به طوري که کارت مذکور از جريان سوخت گيري هوشمند خارج نمي شود و در اين زمينه شرکت شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي تاکنون اقدامي انجام نداده و تنها کارت هوشمند ديگري براي متقاضي صادر مي کند. 

بر اساس اين گزارش؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جای اصلاح سیستم‌های فنی، تراکنش هاي مازاد را به قيمت فوب خليج فارس با جايگاه دار حساب مي کند.

در اين ميان در حاليکه افراد سودجو در حال برداشت هاي نامحدود از سرمايه ملي کشور هستند،‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از جيب جايگاه داران برداشت مي کند.
 
وي محدوديت تخصصي را دليل  ناکارآمدي سامانه دانست و افزود: ‌طي جلساتي که با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شده در راستاي نظارت عاليه بر اين جريان پيشنهاد حضور بازرسان تعزيراتي مطرح شده است.

بر اساس اين گزارش؛ در حالي که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تقصير را به گردن جايگاه داران مي اندازد و جايگاه داران نيز تقصير را به گردن نمي گيرند و سامانه را مقصر اصلي مي دانند در نهايت کارت هاي هوشمند باطله بي اعتنا به اين قضايا با لبخند سهيمه خود را از جايگاه هاي سوخت در يافت مي کنند بي آنکه آب از آب تکان بخورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار