زنگ تفريح خوشمزه با خوراكي هاي سالم

با بازگشايي مدارس ميان وعده و تغذيه كودكان در روز اهميت زيادي دارد. كودكاني كه صبحانه مي خورند در مدرسه تمركز بيشتري داشتند و از قدرت يادگيري بالاتري برخوردار هستند.

دكتر عباس مومن زاده متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بهترين ميان وعده اي كه والدين مي توانند براي كودكان خود تهيه كنند ساندويچ پنير و خيار است كه اگر اين نوع ميان وعده مورد استقبال فرزندشان نيست ميوه هاي مورد پسند آن ها را در اختيار كودك خود قرار دهند و به آن ها توصيه كنند از بوفه مدارس كه حاوي خوراكي هاي چاق كننده است خريداري نكنند.

وي افزود: هم چنين براي جلوگيري از مصرف بيش از حد نوشابه و نوشيدني هاي داراي قند توسط كودكان، والدين بطري آب كوچكي براي آن ها آماده كنند.

مومن زاده تصريح كرد: توصيه مي شود كودكاني كه چاق نيستند در صبح ها صبحانه خوب و مفصل و يك روز در ميان تخم مرغ كامل مصرف كنند ولي كودكان داراي وزن زياد خيار و گوجه فرنگي به همراه پنير و نان و شير مي تواند در افزايش انرژي آن ها در روز موثر باشد.

وي خاطر نشان كرد: براي تامين قند مورد نياز بدن كودكان در روز، شكلات هاي موجود در بازار به علت مواد قندي زياد و كاكائوي نامناسب توصيه نمي شود ولي خوردن شيريني خشك در روز تاثير مثبتي بر تغذيه كودكان دارد./ع2

برچسب ها: صبحانه ، کودک ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار