نويسنده كتاب «نماز و روزه از ديدگاه علمي»:

تاثير فرهنگ غرب بر جوانان مخرب است

فرهنگ مخرب اروپايي تاثير در گرايش جوانان به اروپايي شدن بوده است.

"مهسا سادات شريفي"، نويسنده كتاب «نماز و روزه از ديدگاه علمي» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: دين اسلام 1400 سال قبل احكام رسيدن انسان به خوشبختي را مشخص كرده اما متاسفانه فرهنگ غرب با هجمه خود در گرايش جوانان به غرب و اروپايي شدن بي‌تاثير نبوده است.

وي افزود: در كتاب «نماز و روزه از ديدگاه علمي» قصد نمايش و مشخص شدن عوامل خوشبختي از سوي نبي‌اكرم (ص) و سعادت دنيوي و اخروي داشته‌ام.

وي ادامه داد: جايگاه فلسفي و علمي نماز و روزه از دين جدانشدني است و نياز حيات انساني به علوم خارج از دايره عالم هستي نيست.

شريفي گفت: فلسفه نماز و روزه رسيدن انسان به آرامش و تاثير آن بر آرامش روح انسان است.

وي ادامه داد: در جامعه ملاقات يك وزير و مدير نيازمند كلي ارتباط وقت قبلي و ديدن آدم‌هاي مختلف است اما پروردگار به عنوان مالك تمام هستي بدون هيچ ارتباط و وقت قبلي با در اختيار قرار دادن وقت خود به بنده‌اش نماز را براي اين جلسات روزانه به عنوان پلي ارتباطي با خود قرار داده است.

نويسنده كتاب اظهار داشت: رسيدن انسان‌ها به كمال الهي مستلزم پيمودن راه مستقيم و نرفتن راه كمال شيطاني مانند راه اوباما و بوش به عنوان ادامه‌دهندگان راه شيطاني است چون انسان موقع رفتن به راه مستقيم سعادت دنيوي شامل حالش مي‌شود و هم آخرت را براي خود دارد.

وي گفت: اطمينان و ارتباط بندگان با خداوند سبب خالي شدن بار همه مشكلات، ‌بازگشت به خويشتن و رسيدن روزي به خداست./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار