كشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مبارزه با مواد مخدر نيازمند عزم جهاني است

يك وكيل دادگستري گفت: کمک کشورهای مختلف در حل مساله مبارزه با مواد مخدر، اقدامات و سرمایه گذاری‌هایی است که اين كشورها برای حفظ منافع جامعه خود انجام مي‌دهند.

"بهمن کشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینكه مبارزه با مواد مخدر می‌تواند در دور جدید اجلاس آمبودزمان از مباحث محوری این اجلاس باشد، گفت: مبارزه با مواد مخدر جنبه‌های مختلفی را در بر دارد که از مهمترین‌ آن‌ها مي‌توان به جنبه فرهنگی و از بین بردن موجبات علل گرايش افراد به مواد مخدر اشاره كرد.
 
وی ادامه داد: از بین بردن علل گرايش افراد به مواد مخدر، مستلزم پرداخت هزینه در سطح داخلی و انجام مواردی در جنبه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی است.
 
این وکیل دادگستری اظهار داشت: کشورهای مختلف می‌توانند از طریق انتقال دانسته‌ها و در اختيار قراردادن نتیجه مطالعات خود، به ایران کمک کنند.

كشاورز تصريح كرد: نكته قابل توجه ديگر برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر است كه براي بررسي اين امر، جامعه بین‌المللی با استفاده از ابزار، وسایل و نقل و انتقال اطلاعات، مي‌تواند باندهای قاچاق در مرزها را از طريق ماهواره رصد كند كه این امر در راستاي برخورد با قاچاقچیان کمک شایانی به دولت ايران خواهد کرد.
 
کشاورز ادامه داد: در خصوص برخوردهای مستقیم و سرکوبی قاچاقچیان و جلوگیری از اقدامات آنها، مسئله مبارزه با مواد مخدر امری است که به حاکمیت ملی و مسائل امنیتی مرتبط است.
  
این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: کمک کشورهای مختلف در حل مساله مبارزه با مواد مخدر، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌هایی است که اين كشورها برای حفظ  منافع جامعه خود انجام مي‌دهند و اين وظيفه تمامي کشورهاست كه  سهم خود را در انجام این فريضه مهم ادا کنند.

گفتني است؛ آمبودزمان يعني رسيدگي‌هاي غير قضايي از سوي مراجع و نهادهايي كه به شكايات مردم از دستگاه‌هاي اداري رسيدگي مي‌کنند و در اين رسيدگي به منظور رفع مشكل، حكم صادر نمي‌شود، بلكه به دستگاه مربوطه پيشنهاداتي جهت رفع مشكل ارائه مي‌شود كه در نتيجه آن سرعت عمل و رسيدگي به شكايات بيشتر مي‌شود.

همچنين؛ آمبودزمان‌ها علاوه بر رسیدگی به شکایات افراد به موضوعات پیشگیری و مبارزه با فساد و نظارت بر حقوق شهروندی و حکمرانی مطلوب می‌پردازند و این اجلاس درصدد این است که قلمرو آمبود زمان را به این حوزه‌ها افزایش دهد، که در صورت تایید این موضوع از سوی شرکت‌کنندگان، اعضای آمبود زمان از 27 عضو به رقم بالاتری می‌رسد كه افتتاحیه اجلاس آمبودزمان آسیایی با سخنرانی رئیس قوه قضاییه حجت‌الاسلام لاریجانی است و اختتامیه آن در 17 مهر توسط رییس سابق سازمان بازرسی و با حضور رییس جمهور خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار