قنبري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

ضرورت انتشار روزنامه از سوي احزاب/ باشگاه‌هاي سياسي بايد مدير تربيت كنند

عضو حزب مردم‌سالاري احزاب را باشگاه‌هاي سياسي دانست و گفت: باشگاه‌هاي سياسي بايد در دل خود مدير تربيت كنند و همچنين احزاب بايد نشريات حزبي داشته و آن را براي طرفدارانشان ارسال كنند.

"داريوش قنبري" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جايگاه امروز احزاب در عرصه سياسي كشور، اظهار داشت: احزاب موجود در كشور شخص‌محور بوده و با محوريت شخصيت‌هاي مهم سياسي ايجاد مي‌شوند، لذا حيات آن‌ها وابسته به موقعيت اين اشخاص است.

وي ادامه داد: چنين تشكل‌هايي كه شخص را محور قرار مي‌دهد، با فلسفه تحزب منافات دارد، بنابراين احزاب بايد با ساختاري منسجم ايجاد شوند.
 
عضو حزب مردم‌سالاري حزب را نماينده گروه دانست و افزود: احزاب بايد ساختاري تشكيل دهند تا شخصيت افراد درون حزب شكل بگيرد، همچنين حزب آزادي را محدود كرده به اين معني كه افرادي كه عضو حزب مي‌شوند به عنوان يك شخصيت حزبي آزادي هر نوع بياني را ندارند.
 
قنبري با بيان اينكه اعضاي حزب بايد چهارچوب‌هاي فكري و اعتقادي حزب را پذيرفته و در درون ساختار فعاليت كنند، تصريح كرد: اعضاي حزب در مجموع يك شخصيت حزبي را به نمايش مي‌گذارند، لذا اين ساختار دروني حزب است كه حرف اول را مي‌زند.   
 
عضو حزب مردم‌سالاري با طرح اين سوال كه آيا احزاب موجود در كشور كانون حزبي فعال در استان‌ها، شهر و روستا دارند، افزود: شاخه‌هاي حزب درون شهر و روستا بايد شكل بگيرد و افراد را از قاعده هرم جامعه درون خود جاي دهد، امروزه تشكل‌ها فقط نام حزب داشته و كانون وشعبه‌اي در استان‌ها ندارند.  
 
قنبري با تاكيد براينكه سياست و تشكيل حزب در كشور يك‌شبه ايجاد نمي‌شود، گفت: احزاب بايد نشريات حزبي داشته و آن را براي طرفدارانشان ارسال كنند؛ همچنين بايد نگاهي كه حزب را رقيب دولت دانسته و اجازه رشد به آن‌ها را نمي‌دهد متحول كرد.

وي با تاكيد بر اينكه دولت يازدهم توانايي و ظرفيت رشد و توسعه احزاب در كشور را دارد، اضافه كرد: در گذشته تشكل‌ها تحت‌ عنوان حزب فقط مجوز مي‌گرفتند و اين در حالي است كه احزاب هويت فكري را نمايندگي مي‌كنند؛ آن‌ها بايد ابعادي چون كانون و شعبات، كادرهاي مشخص را با رويكرد فكري خود تكميل كنند.

اين فعال سياسي احزاب را باشگاه‌ سياسي توصيف و تصريح كرد: يكي از كاركردهاي احزاب، پرورش كادري مناسب براي اداره كشور است؛ احزاب به عنوان باشگاه‌هاي سياسي بايد در دل خود مدير تربيت كنند، لذا توجه دولت تدبير و اميد به اين مهم قابل توجه بوده است، چراكه نگاه دكتر روحاني به تحزب زمينه فعاليت و شكل‌گيري احزاب قدرتمند و توانا در كشور را فراهم مي‌كند.

قنبري با بيان اينكه در سيستم پيچيده حزبي دنيا جناح درون حزب شكل گرفته و عكس آن در ايران رخ مي‌دهد، خاطرنشان كرد: جريانات‌اصولگرا و اصلاح‌طلب بايد ساختار واحدي شكل دهند، چرا كه تفكرات و برنامه‌هاي متفاوتي‌دارند؛ همچنين جناح‌ها از همفكري اعضا حمايت و تشكل خود را قوي و كارآمد كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.