ورود اولین گروه پرندگان مهاجر به استان گیلان

مدیر کل حفظت محیط زیست استان گیلان گفت: موج جدید سرما اکو سیستم های آبی استان را محل فرود پرندگان مهاجر کرد.

امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هر ساله در آغاز فصل پاییز با اولین موج سرما مناطق پست جلگه ای و آبگیرهای آب شیرین استان میزبان پرندگان مهاجر می شود.

وی با اشاره به ورود 2 دسته درنا به پارک ملی بوجاق تصریح کرد: درناها هر ساله در زمان مهاجرت از زیستگاه های جوجه آوریشان به سمت زیستگاه های زمستان گذرانی و در زمان بازگشت به صورت متوقف و برای تجدید قوا در پارک ملی بوجاق فرود می آیند.
وی با اشاره به غنای غذایی آبگیرهای استان ادامه داد: در حال حاضر هزاران قطعه مرغابی در مناطق کم عمق تالابی فرود‌ آمده و از آبگیرها سایر مناطق جلگه ای تغذیه می کنند.
وی با بیان این مطلب که پارک ملی بوجاق، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش هایی از تالاب بین المللی انزلی زیر پای پرندگان مهاجر شده است اظهار داشت: در ادامه با سردتر شدن هوا شاهد حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی خواهیم بود و با ورود انواع غازها و قوها در کنار سر سبز، سر حنایی و انواع خودکاها طبیعت منحصر به فرد گیلان دیدنی تر خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ادامه داد: در میان زیستگاههای استان پارک ملی خشکی دریایی بوجاق با 230 گونه کامل ترین ترکیب گونه ها را به خود اختصاص داده و پناهگاه حیات وحش سلکه دارای پرتراکم ترین مهاجرت ها است.

عبدوس در پایان خاطر نشان کرد: دوستداران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شکارچیان یگان حفاظت استان را آگاه کنند./ف
برچسب ها: طبیعت ، یگان ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار