يادداشت/

آمريکا تفرقه‌انگيزي و فرقه‌اندازي

مسئول بسيج دانشجويي دانشکده مديريت دانشگاه آزاد کرج، با توجه به دهه "برائت از استکبار" در يادداشت خود با موضوع "آمريکا تفرقه‌انگيزي و فرقه‌اندازي" به سیاست‌های رسانه‌ای تفرقه افکنانه آمریکا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "وحيد شورابي" مسئول بسيج دانشجويي دانشکده مديريت دانشگاه آزاد کرج، با توجه به دهه "برائت از استکبار" در يادداشت خود با موضوع "آمريکا تفرقه‌انگيزي و فرقه‌اندازي" به سیاست‌های رسانه‌ای تفرقه افکنانه آمریکا پرداخته است.

امت اسلامی سال‌هاست که از تفرقه افکنی و فرقه سازی‌های قدرت‌های استکباری و عوامل مزدورش در طول دهه‌های اخیر رنج می‌برد. در حالی که اگر نگاهی به تاریخ اسلام بیندازیم مذاهب مختلف اسلامی در طول سال‌ها با یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کردند و آن تمدن عظیم اسلامی  که از یک سو به آندلس(اسپانیا) و از سوی دیگر به چین وسعت داشت را بنا نهاده بودند.

قطعا آن تمدن عظیم و باشکوه اسلامی، با وحدت بین مسلمین و مذاهب مختلف اسلامی شکل گرفته بود و مسلمانان با حفظ و پافشاری بر اصول مشترک  دینی خود به تولید علم پرداختند.

با ظهور قدرت‌های استعماری ناشی از رنسانس در اروپا کم کم چشم طمع آنان به ممالک اسلامی و منابع مسلمان در جهان دوخته شد و با لشگرکشی و اشغال‌گری ، غارت مسلمانان را آغاز کردند و برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان برای مقابله با آن‌ها انواع سیاست‌های تفرقه افکنانه را در بین مذاهب و فرق اسلامی را در پیش گرفتند.

هنگامی که انگلستان در راس هرم استکبار جهانی قرار داشت این سیاست‌ها به وسیله آن کشور اعمال می‌شد. ایجاد فرقه‌های ساختگی و خرافی بهائیت و وهابیت که از جمله اقدامات شوم انگلیسی‌ها در این راستا است.

بعد از کنار رفتن انگلستان از رأس هرم معادلات جهانی و قرارگرفتن آمریکا در رأس این هرم پس از جنگ جهانی دوم، این اقدامات تفرقه برانگیز  با رشد وسائل ارتباط جمعی ،شبکه‌های ماهواره‌ای و بسترهای مختلف اینترنتی شدت یافت، بطوری که الان ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به اسم تشیع و تسنن با حمایت‌های مختلف آمریکا و صهیونیسم در حال کوبیدن و بزرگ‌نمایی اختلافات مذاهب مختلف اسلامی هستند و کسی که بیننده دائم این شبکه‌ها باشد هر روز فاصله‌اش با برادر دینی‌اش که از مذهب دیگری است بیشتر می‌شود.

برخی سیاست‌های تفرقه افکنانه که اینک با محوریت رسانه‌های آمریکایی و برخی کشورهای اسلامی که متاسفانه همگام با آنان برای تضعیف مسلمانان حرکت می‌کنند اینگونه است:

بزرگنمایی اختلافات و پوشاندن نقاط مشترک دینی

 
 شیعیان و اهل تسنن تقاط مشترک زیادی دارند. مسائل مورد اتفاق میان این دو مذهب، بسیار فراوان‌تر از موارد اختلافی است، اما متأسفانه همه آنچه از این رسانه‌ها تبلیغ می‌شود  مسائل مورد اختلاف است و اعتقادهای مشترک به کلی نادیده انگاشته شده‌اند.

توحید، نبوت، معاد (اصول دین) و از سوی دیگر نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر (فروع دین)، قبله، قرآن و بسیاری موارد دیگر از جمله چیزهایی هستند که می‌توانند به عنوان عوامل مشترک میان مسلمانان مطرح باشند که متأسفانه هیچ کدام از این‌ها مورد بحث قرار نمی‌گیرند.
 
توهین به مقدسات
 
توهین به مقدسات شیعیان یا اهل تسنن و به تصویر کشیدن مراسم‌های زننده و توهین آمیز برای تفرقه افکنی یکی‌دیگر از سیاست‌های این شبکه‌هاست.

زمانی که اردیبهشت ماه امسال دولت عراق ۱۰ کانال تلویزیون ماهواره‌ای توهین کننده به مقدسات و تفرقه افکن را لغو مجوز کرد، سفیر آمریکا در عراق با ابراز نگرانی از این موضوع گفت: "حمله به آزادی بیان یا محدود ساختن رسانه‌ها با لغو جواز کار آن‌ها قابل قبول نیست." 

تکفیر و ترویج خشونت

مفتی‌های وهابی با در اختیار داشتن این شبکه‌ها  با تکفیر شیعیان و اهل سنت خون شیعیان آنان را مباح  و تجاوز به نوامیس مسلمین را حلال اعلام می‌کنند، در حالی که در برابر نظام کفر جهانی، به سرکردگی آمریکا هیچ موضعي اتخاذ نمی‌کنند.

ترویج خرافات به اسم دین
 
انتشار فتواهای عجیب و گاه مضحک از سوی وهابیت توسط این رسانه‌ها که سعی در پوچ و توخالی کردن مبانی محکم و متقن دین مبین اسلام دارند و خرافات را به اسم آداب دینی به دنیا معرفی می‌کنند. رسانه های استکباری نیز با آب و تاب این خرافات را به نام دین در دنیا تبلیغ و معرفی کرده تا دین اسلام را دور از عقلانیت نشان دهند.

ده‌ها سیاست دیگر که برای سیاست کلی "تفرقه بینداز و حکومت کن" بکار گرفته شده‌اند. 

 نتیجه این اقدامات تفرقه برانگیز آمریکا که به کمک این شبکه‌ها در حال اجرای آن است، تکفیر مسلمانان توسط گروهک‌های تروریستی القائده و طالبان و جبهه النصره است که ساخته دست همین آمریکایی‌ها هستند و شبانه روز در عراق و افغانستان و سوریه در حال ترور و ترویج خشونت می‌باشند. 

بعد از تحولات بیداری اسلامی که وحدت بین مسلمانان را نوید می‌داد ، آمریکا به واسطه رسانه‌ها و با کمک دست نشاندگانش در منطقه با تبلیغات فراوان  سعی در خنثی کردن بیداری اسلامی و تبدیل آن به جنگ مذهبی در کشورهایی همچون بحرین، تونس و یمن را دنبال می‌کرد.

امید است مسلمانان جهان با شناخت دشمن و ایستادگی در برابر توطئه‌های تفرقه برانگیز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا باردیگر طعم وحدتی که آن تمدن عظیم اسلامی را در سده‌های قبل ساخته بود را آغاز کنند.

انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار