درنشست مشترک رئیس سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان تاکید شد

ضرورت توسعه حرفه آموزی و اشتغال درزندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست مشترک با مدیران بنیاد تعاون زندانیان کشور به جایگاه اشتغال زندانیان و اهمیت آن تاکید کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعیلی"رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست مشترک با مدیران بنیاد تعاون زندانیان کشور با شعار« حماسه اقتصادی و توسعه اشتغال مددجویان» به جایگاه اشتغال زندانیان و اهمیت این مهم اشاره و تصریح کرد: نداشتن شغل و حرفه زمینه ساز ارتکاب به جرم می‌شود.

اسماعیلی افزود: درکنار اشتغال به کار زندانیان،بحث حرفه‌آموزی آنان نیز از درجه اهمیت خاصی برخوردار است و باید به این مهم در ایام تحمل حبس زندانیان، توجه ویژه کرد زیراحرفه‌آموزی از بازگشت مجدد زندانیان به زندان پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به نقش و ماموریت بنیاد تعاون زندانیان در مسئله اشتغال و حرفه‌آموزی هم اظهارداشت: باید بنیاد تعاون زندانیان بیش از گذشته اعتبارهایی رابرای حرفه آموزی زندانیان اختصاص دهد.

بنیاد تعاون زندانیان به دنبال «برندسازی» است

"علی‌اکبر غمخوار"، رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشورهم در تایید سخنان رئیس سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: حرفه‌آموزی باید تعریف و موثربودن آن مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: نوع حرفه آموزش داده شده به زندانی باید متناسب با بازار کار باشد و بنیاد تعاون به دنبال «برندسازی» است.

توسعه حرفه آموزی دردستورکار

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان هم در این نشست با یادآوری این جمله که «زندانی محصول دستگاه قضایی نیست» به ارایه اطلاعات و آماری از تعداد کارگاه‌های افتتاح شده و سرمایه‌گذاری های انجام شده پرداخت و اظهارداشت: بنیاد تعاون در 18 ماه گذشته موفق به ایجاد 7هزار شغل جدید و در مجموع 15 هزار شغل برای زندانیان شده است.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد تعاون زندانیان تولید ثروت برای زندانیان و خانواده آنها است، تصریح کرد: توسعه حرفه‌آموزی و رسیدگی به خانواده زندانیان در دستور کار قرار دارد و تمام دستگاه‌ها باید برای رسیدن به این هدف ما را یاری کنند.

وی اظهارداشت: اکنون در 200 رشته فنی و حرفه‌ای زندانیان مشغول به آموزش هستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان همچنین در مورد خانواده زندانیان هم خاطرنشان کرد: در رابطه با خانواده و خود زندانی دچار غفلت‌هایی شده‌ایم و تا امروز در این خصوص تدبیر خوبی را نداشته‌ایم، باید گفت که متاسفانه خانواده‌های زندانیان از خود زندانی تاثیر می‌پذیرند و ما باید بین آنها و زندانیان تفکیک قائل شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار