کارشناسان روسی : ایران قادر است در مذاکرات ژنو به تحریم‌های اعمال شده ضد تهران پایان دهد

در کنفرانسی خبری که در مسکو برگزار شد کارشناسان و تحلیلگران روسی تاکید کردند جمهوری اسلامی ایران قادر است در مذاکرات ژنو به تحریم‌های اعمال شده ضد تهران پایان دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العالم ، کارشناسان روسی در این باره گفتند: اخیراً واشنگتن و غرب به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در باره بسیاری از موضوعات مربوط به خاورمیانه اذعان کرده اند که در این باره تهران می تواند نقش خوبی را ایفا کند.
این کارشناسان روسی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری تاکید کردند: از این رو دولت روسیه از همان ابتدا بر لزوم مشارکت داشتن جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید داشته است، چرا که مسکو برنقش تعیین کننده تهران در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین الملل واقف است.
از سوی دیگر گروهی از کارشناسان اروپایی هم بر این باروند که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 قادر است به یک توافق مبتنی بر برد - برد دست یابد، که این مساله براساس طرح پیشنهادی تهران است که در دور نخست مذاکرات ژنو آن را پیشنهاد کرد.
آنها تاکید کردند: هم غرب و هم جمهوری اسلامی ایران هریک دو مطلب اصلی را برای خود مد نظر دارد که می‌توانند هر چهار مساله را برای بحث و گفت وگو بر روی میز مذاکرات قرار دهند، تا توافق در خصوص آن صورت گیرد.
این کارشناسان غربی معتقدند: قاعده برد برد در مساله هسته ای به این معنی است که هم غربی ها دو خواسته مشخص دارند و هم ایران دو خواسته مشخص از غرب دارد، که متوازن و همسو هستند وباید هنگام مطرح شدن این خواسته‌ها براساس چارچوب زمانی مشخصی این مذاکرات دنبال شوند.

انتهای پیام /
برچسب ها: بین الملل ، مسکو ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار